گروه اقتصادی: یک عضو کارگروه تنظیم بازار گفت: وزارت بازرگانی تدابیری اندیشیده است تا بازار را در زمان اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، در مراقبت ویژه قرار دهد و اجازه ندهد که قیمت 22‌قلم کالای اساسی افزایش یابد.

commerce ministry

به گزارش مهر، محمد قبله افزود: در واقع دولت افزایش قیمت برای این 22 قلم کالا را ممنوع اعلام کرده است اما این ممنوعیت به‌منظور ایجاد جو ناآرام برای تولیدکنندگان نیست بلکه قرار بر این است که هر تولیدکننده اسناد و دلیل خود برای افزایش قیمت را به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارجاع دهد تا این سازمان راه‌های مختلف را برای افزایش قیمت منطقی بررسی کند.

وی تصریح کرد: در این راستا تلاش می‌شود این افزایش قیمت منطقی، به مصرف‌کننده لطمه نزند و از سوی دیگر، عدم‌افزایش قیمت نیز موجبات ضرر تولیدکنندگان را فراهم نکند. به گفته قبله، اگر تولیدکننده‌ای دلایل منطقی را برای افزایش قیمت ارائه دهد، سازمان حمایت به‌طور قطع شیوه‌هایی را دنبال می‌کند که هم تولیدکننده ضرر نکند و هم قیمت مصرف‌کننده افزایش نیابد.

وی اظهار داشت: دولت اجازه نمی‌دهد که این اقلام تحت‌تاثیر اهداف سودجویانه محتکران قرار گیرند؛ چراکه اگر کمبودی در بازار ایجاد شود، می‌تواند مصرف‌کنندگان را دچار مشکل امنیت غذایی کند، اما بنا نداریم که از افزایش منطقی قیمت هم جلوگیری کنیم.

او تاکید کرد: هم‌اکنون اجازه افزایش قیمت را به هیچ وجه نمی‌دهیم تا التهاب بازار را کنترل کنیم. قبله در پاسخ به سؤالی در مورد پروسه زمانی بررسی درخواست افزایش قیمت گفت: تشکل‌ها برای هر کالایی اگر خواستار افزایش قیمت باشند، آن را به سازمان حمایت اعلام می‌کنند و اگر دلایل منطقی بود، اجازه خواهند داشت که این کار را انجام دهند.

پرهیز از فروش کالا، مساوی با پلمب

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان نیز در مورد امتناع از فروش و عرضه کالاها در برخی واحدهای صنفی اظهار کرد: این کاملا تخلف است و در قانون نظام صنفی اگر بیش از 3مرحله تخلف پی‌در‌پی در ارتباط با یک تخلف تکرار شود، در مرتبه چهارم تخلف، مجازات به مرحله پلمب می‌رسد.

به گزارش ایسنا جواد تقوی تاکید کرد: این روزها تخلفات افراد متخلف چه حقیقی و چه حقوقی را دقیقا ثبت و پایش می‌کنیم و اگر فردی تکرار در تخلف داشته باشد، برخورد شدیدی را حتما اعمال خواهیم کرد.وی تاکید کرد: هم سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و هم سازمان تعزیرات حکومتی با هرگونه تخلفی که در شروع اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها صورت بگیرد، برخورد شدیدی خواهد داشت.

لوازم خانگی‌ها، قیمت را کم کنند

رئیس اتحادیه کشوری فروشندگان لوازم خانگی گفت: با پیگیری وزارت بازرگانی همه شرکت‌های لوازم خانگی موظف به کاهش قیمت‌ها به سطح قبلی شده‌اند. به گزارش فارس محمد طحان‌پور، درخصوص دلایل کاهش قیمت انواع ال‌سی‌‌دی اظهار داشت: شرکت سونی در گرانی‌های اخیر، قیمت ال‌سی‌دی‌‌های خود را 10 تا 15 درصد افزایش داده بود که اخیراً به حالت قبل برگشته و در واقع آن گرانی کاذب از بین رفته است. وی افزود: افزایش قیمت شرکت سونی مورد اعتراض سایر برند‌ها قرار گرفته بود.

کد خبر 119427

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز