گروه اقتصادی: مسئولان وزارت بازرگانی می‌گویندکه افزایش قیمت برخی کالاها و اقلام پرمصرف پیش از آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی غیرقانونی است و مردم می‌توانند تخلفات را گزارش کنند.

البته معاون وزیر بازرگانی در امور داخلی می‌گوید: ما انتظار تثبیت قیمت‌ها را نداریم.معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هم اعلام کرد: طرح نظارتی هدفمندی یارانه‌ها با استفاده از 10 هزار نیروی آموزش دیده از دیروز در سراسر کشور شروع شده است و با هرگونه گران‌فروشی به بهانه اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به‌شدت برخورد می‌شود.

رسیدگی به شکایت‌ها؛تهران 30 و شهرستان‌ها 15دقیقه

معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با تاکید بر اینکه در حال حاضر هرگونه افزایش قیمتی متوقف شده است، افزود: هیچ توافقنامه‌ای برای افزایش قیمت لوازم خانگی با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان منعقد نشده است.

به گزارش مهر، جواد تقوی با تاکید بر اینکه با گران‌فروشی‌ها به‌شدت برخورد خواهد شد، تاکید کرد: ممکن است با اجرای قانون هدفمند‌سازی یارانه‌ها مشکلاتی به لحاظ عرضه و یا قیمت در مجموعه کالاهای اساسی در سبد خانوار ایجاد شود که مسئولان بازرگانی و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان سعی خواهند کرد که با اجرای طرح نظارتی ویژه هدفمند‌سازی یارانه‌ها‌‌، قیمت کالا در سطح بازار در حد منطقی و متعادلی قرار داشته باشد و مشکلی از نظر تامین کالا برای مصرف‌کنندگان به‌وجود نیاید‌.

به گزارش واحد مرکزی خبر، معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت گفت: پیشگیری از افزایش غیرمنطقی نرخ کالا و خدمات در زمان اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها از طریق جمع‌آوری، تحلیل و ارائه بموقع اطلاعات از مجاری مختلف تامین، توزیع (شبکه‌های مختلف توزیع) و قیمت (در سطح عرضه و مصرف‌کننده نهایی)، تحلیل و کارشناسی مستمر وضع توزیع و قیمت کالاها و خدمات اولویت‌‌دار، تشدید کنترل بازار و برخورد با سوءاستفاده‌های احتمالی در اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها از مهم‌ترین اهداف این طرح است. تقوی خاطرنشان کرد: تلفن124 آمادگی کامل را برای رسیدگی به شکایات مردم در نقاط مختلف کشور دارد و مدت زمان مراجعه بازرسان به محل شکایت در تهران نیم ساعت و در شهرستان‌ها 15دقیقه خواهد بود.

انتظار تثبیت قیمت را نداریم

اما معاون وزیر بازرگانی در توسعه داخلی اعلام کرد: در سازمان‌ حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان‌های بازرگانی به‌صورت جدی، مستمر و روزانه، وضعیت بازار را کنترل می‌کنیم اما برخی از کالاها چون تابع شرایط روز هستند، ممکن است نوسان قیمت داشته باشند و به همین دلیل، ما در اینگونه کالاها، شرایط تثبیتی به‌عنوان اینکه هیچ تغییر قیمتی نداشته باشیم را انتظار نداریم.

به گزارش ایسنا، محمد علی ضیغمی تصریح کرد: طبق تصمیماتی که در ستاد کنترل قیمت‌ها گرفته شده و به کارخانه‌ها بخشنامه شده هرتغییر قیمتی برای کارخانه‌ها به‌ویژه در این ایام بدون تردید باید حتما با هماهنگی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باشد .

نصب برچسب قیمت کالا الزامی شد

سازمان بازرگانی استان تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمامی واحدهای صنفی و خدماتی ملزم به رعایت نصب برچسب قیمت کالا و خدمات و همچنین صدور فاکتور معتبر هستند. در این اطلاعیه تاکید شده است: از مردم تقاضا می‌شود درصورت مشاهده هرگونه تخلفات صنفی مراتب را سریعا از طریق شماره تلفن 124 اعلام کنند.در همین راستا سامانه 124 به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی است و پس از دریافت شکایت نسبت به ارائه کد پیگیری به شاکی اقدام می‌کند.

کد خبر 119009

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز