مدینه- خبرنگار اعزامی همشهری: آماده‌کردن فضایی آرام و مطلوب برای برگزاری حج مهم‌ترین وظیفه کارگزاران حج است.

حج

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت در بدو ورود به مدینه در جمع خبرنگاران درباره مهم‌ترین برنامه‌های حج اعلام کرد: با توجه به دیپلماسی دینی جمهوری اسلامی ایران، وحدت، بیداری و مسئولیت اسلامی محور برنامه‌های ما در حج امسال است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌علی قاضی‌عسکر گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت‌گرفته و روابط خوب میان ایران و عربستان احساس می‌کنیم که امسال حج آرام و مطلوبی داشته باشیم و مشکلات احتمالی نیز با تفاهم و همکاری میان دو طرف حل خواهد شد.

سرپرست حجاج ایرانی گفت: قطعا حج ظرفیت بزرگی برای ایجاد وحدت بین امت اسلام دارد و ما هم باید از این ظرفیت استفاده کافی و وافی ببریم. لذا با حفظ اصول و تکیه روی مشترکات امیدواریم به این هدف اصلی برسیم.

همچنین نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در جمع کارگزاران حج در بعثه مقام‌معظم رهبری با اشاره به سیاست‌های حج امسال اظهار کرد: سیاست‌های حج در امسال چیزی جدای از سیاست‌های قبلی که در سخنرانی‌ها و پیام‌های امام(ره) و رهنمودها و فرمایشات مقام معظم رهبری در سال‌های قبل مطرح شده نیست. سرپرست حجاج ایرانی در پایان اظهار کرد: امسال نیز مراسم معنوی دعای کمیل و برائت از مشرکین همانند سال‌های گذشته و با شکوه برگزار خواهد شد.

پوشش پلیس در حرم نبوی تغییر کند

شیخ سلمان‌بن‌فهد‌العوده، یکی از روحانیون شناخته شده عربستان با انتقاد از رفتار برخی از پلیس‌های حرم نبوی پیشنهاد کرد که پلیس‌های مستقر در اطراف حرم نبوی از پوشش غیرنظامی استفاده کنند.

روزنامه المدینه در شماره روز دوشنبه‌خود نوشت که وی خواستار رفتار حسنه و مودبانه با زائران مسجد نبوی شده و گفته است: مشاهده کردم که برخی از پلیس‌های مسجد نبوی رفتار مناسبی با زائران ندارند. بن‌فهد‌العوده خواستار استفاده از الفاظ مودبانه و توأم با مهربانی و رافت با زائران در مسجد‌النبی شد.

کد خبر 119241

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز