علی‌اصغر محمدی، خبرنگار اعزامی همشهری به مدینه منوره: برای سهولت در فرایند ورود زائران ایرانی و کاهش زمان معطلی آنان در فرودگاه، انگشت‌نگاری و قرنیه‌نگاری چشم از زائران مسن انجام نمی‌شود.

حج

رئیس ستاد مدینه سازمان حج و زیارت دراین‌باره اعلام کرد: با توجه به انجام تعمیرات در 3سالن از 6سالن فرودگاه مدینه که معطلی زائران را به‌دنبال داشت، مذاکراتی با مسئولان سعودی داشتیم و براساس آن مقرر شد انگشت‌نگاری و قرنیه‌نگاری از خانم‌ها و آقایان بالای 50 سال انجام نشود. به گفته مسعود مجردی، زمان انتظار زائران در فرودگاه مدینه نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته که با هماهنگی‌های انجام‌شده با مسئولان سعودی این زمان کاهش بیشتری نیز خواهد یافت.

حرکت زائران به سوی مکه

رئیس ستاد مدینه اظهار کرد: اولین مراسم دعای کمیل در مدینه با حضور 30هزار زائر ایرانی روز پنجشنبه این هفته برگزار خواهد شد و عزیمت زائران مدینه اول، به مکه مکرمه از روز جمعه 7 آبان‌ماه آغاز خواهد شد.

مجردی افزود: نحوه برخورد مأموران سعودی با زائران ایرانی در بقیع نیز منطقی‌تر شده است. وی گفت: بیش از 50هزار زائر مدینه اول و 49هزار زائر نیز مدینه بعد هستند. روز جمعه 5 هزار زائر ایرانی وارد مکه می‌شوند. دیروز نیز 31کاروان از شهرهای مختلف از طریق فرودگاه‌های مدینه و جده وارد مدینه شدند که 7پرواز شامل 20کاروان از طریق فرودگاه مدینه و 4پرواز نیز شامل 11کاروان ازطریق فرودگاه جده وارد مدینه شدند.

با ورود این کاروان‌ها، تعداد زائران ایرانی در مدینه بالغ بر 25هزار نفر شد. هر روز بین 5تا 6هزار ایرانی وارد مدینه می‌شوند. براساس این گزارش، مدت اقامت زائران در مدینه یک‌هفته است.

راه‌اندازی رادیو حج به زبان فارسی در عربستان

رادیو حج که برنامه‌های آن به 8زبان، از جمله فارسی پخش می‌شود در عربستان راه‌اندازی شد. وزارت فرهنگ و اطلاع‌رسانی عربستان‌سعودی، این رادیو را به مناسبت ایام حج و حضور زائران کشورهای مختلف راه‌اندازی کرده است.

کد خبر 119157

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز