همشهری آنلاین: یک متخصص بیماری‌های داخلی گفت: حجاج از مصرف غذاهای پرچرب پرهیز کنند و بیش‌تر از غذاهای کم‌کالری و سبک و آب معدنی‌های مطمئن استفاده کنند.

غذاهای پرچرب و پرکالری

دکتر مجتبی توکل در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار داشت: به دلیل این‌ که بسیاری از حجاج ایرانی مسن هستند، امکان ابتلا به بیماری‌هایی مانند اسهال مسافرتی در این افراد وجود دارد بنابراین لازم است در سفر حج به نکات بهداشتی و تغذیه‌ای توجه کنند.

وی به حجاج توصیه کرد تا از مصرف غذاهای پرچرب و پرکالری به ویژه پیش از پرواز پرهیز کنند، زیرا مصرف غذاهای پرکالری می‌تواند مشکلات گوارشی برای حجاج ایجاد کنند.

توکل با بیان این‌ که در مصرف مواد غذایی به ‌ویژه مواد غذایی خام مانند میوه و سبزی لازم است ابتدا از سالم بودن این مواد اطمینان حاصل شود، تصریح کرد: به حجاج توصیه می‌شود از مصرف غذاهای نامطمئن و روباز پرهیز کنند و تا حد امکان از غذاهای پیش‌بینی شده در کاروان‌های ایرانی استفاده کنند.

این متخصص بیماری‌های داخلی، خاطرنشان کرد: حجاج باید به مصرف آب آشامیدنی توجه ویژه داشته باشند، زیرا بسیاری از بیماری‌ها از طریق آب به بدن منتقل می‌شوند. توصیه می‌شود تا حد امکان از آب ‌معدنی مطمئن استفاده شود.

کد خبر 119202
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز