همشهری آنلاین: هشتمین هفته از رقابت‌های لیگ دسته اول اسپانیا با فستیوال گل رئال مادرید در برابر ریسینگ سانتاندر آغاز شد که توانست مهمان خود را ۶ بر 0 به زانو درآورد. اف ث بارسلونا نیز توانست ۲ بر صفر میزبان خود ساراگوزا را شکست دهد.

ronaldo

باشگاه صاحب‌نام رئال مادرید که چندسالی است در حسرت کسب موفقیت‌های ملی و بین‌المللی به سر می‌برد، با آمدن سرمربی جدید خود، خوزه مورینیو، می‌رود که بار دیگر در صف برتران اروپا قرار گیرد.

مادریدی‌ها که در هفته‌ گذشته، ۲ بر 0 آ.ث. میلان، حریف ایتالیایی خود در لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا را مغلوب کرده بودند، در رقابت‌های هفته‌ هشتم لیگ دسته‌ برتر اسپانیا توانستند مهمان خود، ریسینگ سانتاندر را ۶ بر 0 درهم کوبند و جای خود را در صدر جدول استحکام بخشند.

ستاره‌ی بی‌چون و چرای این دیدار که شامگاه شنبه (۲۳ اکتبر/ اول آبان) در حضور ۷۵ هزار تماشاگر برگزار شد، کریستیانو رونالدو، ملی‌پوش پرتغالی رئال مادرید بود که به تنهایی ۴ گل از ۶ گل تیمش را وارد دروازه‌ حریف کرد. وی پس از پایان این دیدار گفت، «آخرین بار در یکی از دیدارهای لیگ نوجوانان پرتغال توانسته بودم ۴ گل به ثمر برسانم.»

رونالدو حال با ۹ گلی که در هشت بازی به ثمر رسانده، در صدر جدول بهترین گلزنان فصل جای گرفته است. مسعود اوزیل، ملی‌پوش آلمانی رئال نیز با زدن ششمین گل مادرید و ارائه‌ بازی‌ای خوب، در صف بهترین‌های تیمش قرار داشت.

خوزه مورینیو، سرمربی پرتغالی رئال، پس از درخشش تیمش، سعی داشت که از شدت شوق و هیجان‌ها بکاهد. وی اظهار داشت: «در آخرین دیدارهایی که انجام دادیم، تیم ما قوی بازی کرد و چهره‌ای منسجم و یک‌پارچه از خود به نمایش گذاشت. با وجود این نباید در دام تکبر گرفتار شویم.»

رئال مادرید در حال حاضر با ۲۰ امتیاز از هشت بازی و بدون باخت در صدر جدول رده‌بندی لیگ دسته برتر اسپانیا، لالیگا قرار دارد.

رقیب دیرینه و سرسخت رئال مادرید در پیکارهای لیگ اسپانیا، تیم اف. ث. بارسلوناست که توانست با دو گل ستاره‌ آرژانتینی خود، لیونل مسی، از سد میزبان خود رئال زارگوسا بگذرد و با ۱۹ امتیاز (یک امتیاز کمتر از رئال مادرید) مکان دوم جدول را به خود اختصاص دهد.
یکی از بازندگان هفته‌ هشتم لیگ اسپانیا تیم اف. ث. والنسیا بود که ۲ بر 1 از مهمان خود، رئال مایورکا شکست خورد و سه امتیاز مهم را در راه تثبیت جایگاه خود در رده‌های بالای جدول از دست داد.
در روز یکشنبه هم اوساسونا در خانه موفق شد با سه گل از سد مالاگا عبور کند. در این دیدار گل اول را نکونام در دقیقه 3 از روی نقطه پنالتی، مسعود شجاعی در دقیقه 37 و آراندا در دقیقه 55 به ثمر رساندند.

نتایج هفته‌ هشتم لیگ اسپانیا در یک نگاه:

رئال زاراگوسا 0 - اف. ث. بارسلونا ۲
رئال مادرید ۶ - راسینگ سانتاندر 1
اف. ث. والنسیا 1 - رئال مایورکا ۲

دیدارهای یکشنبه (۲ آبان):

اف. ث. ختافه 3- اسپورتینگ خیخون 0
آلمریا ¬1- آلیکانته 1
اوساسونا 3- مالاگا 0
اسپانیول بارسلونا 2- لوانته 1
اف. ث. سویا 4- آتلتیکو بیلبائو 3
اف. ث. ویارئال 2- اتلتیکو مادرید 0
رئال سوسیداد - دپورتیوو لا کرونیا (دوشنبه)

 

کد خبر 119140
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز