همشهری آنلاین: تیم‌های حاضر در فصل ۲۰۱۰ – ۲۰۱۱ لیگ اروپا سومین دیدار خود در این چارچوب را برگزار کردند. در میان نمایندگان آلمان، ینس کلر نخستین پیروزی خود روی صندلی مربیگری اشتوتگارت را جشن گرفت. لورکوزن هم علیرغم تساوی در صدر ماند.

uefa

در چارچوب دیدارهای سومین هفته‌ لیگ اروپا (پنجشنبه ۲۱ اکتبر/ ۲۹ مهر)، بوروسیا دورتموند، صدرنشین بوندس‌لیگا، میزبان پاری سن ژرمن بود. شاگردان یورگن کلوپ با گل دقیقه‌ ۵۰ نوری شاهین ترک‌تبار از روی نقطه‌ پنالتی از حریف فرانسوی خود پیش بودند و این‌گونه به نظر می‌رسید که روند موفقیت‌های دورتموند در لیگ اروپایی هم برقرار خواهد ماند. کلِما شاتوم، هافبک ۲۳ ساله‌ مهمان که در دقیقه‌ ۸۲ به زمین آمده بود، اما ۵ دقیقه پس از ورود زهر خود را ریخت تا این پیکار با تساوی به پایان برسد.

بوروسیا دورتموند با این نتیجه و با ۴ امتیاز در مکان سوم گروه J است. پاری سن ژرمن و سویا با ۷ و ۶ امتیاز دوم‌ هستند. کارپاتی لویوی اوکراین هم بدون امتیاز آخر است.

بایر لورکوزن، دیگر نماینده‌ آلمان نیز در هفته‌ سوم به تساوی رسید، اما در صدر جدول گروه خود باقی ماند. رویارویی این تیم با اریس سالونیکی، میزبان یونانی، گلی در بر نداشت. نماینده‌ آلمان با وجود این تساوی و اندوختن ۵ امتیاز، هم‌چنان صدرنشین گروه B رقابت‌های لیگ اروپاست. اتلتیکو مادرید (۴)، اریس (۴) و روزنبرگ تروندهایم (۳) نیز در جایگاه‌های بعدی هستند.

سومین نماینده‌ آلمان در لیگ اروپا تیم اشتوتگارت است که دست‌اندرکارانش به دلیل قعرنشینی در بوندس‌لیگا، کریستیان گروس، مربی سوئیسی تیم را کنار گذاشتند. این تیم نخستین بازی خود با هدایت ینس کلر، دستیار گروس را در هفته‌ هشتم بوندس‌لیگا در برابر شالکه انجام داد؛ دیداری که ۲ بر ۲ مساوی شد و بازی اشتوتگارت همه‌ نگاه‌ها را به سوی این تیم خیره کرد.

به گزارش دویچه‌وله، شاگردان کلر در سومین دیدار اروپایی خود در فصل جاری نیز خوش درخشیدند و نخستین پیروزی را برای مربی جدید به ارمغان آوردند. اشتوتگارتی‌ها در خانه‌ خود ختافه، مهمان اسپانیایی را با تک‌گل دقیقه‌ ۲۹ ماریسا از پیش رو برداشتند. تیم اشتوتگارت بر خلاف قعرنشینی در بوندس‌لیگا، تمام دیدارهای اروپایی خود تا پایان هفته‌ سوم را با پیروزی به پایان برده و مقتدرانه صدرنشین است. یانگ‌بویز برن (۶) ختافه (۳) و اودنزه‌ دانمارک (صفر) هم در جایگاه‌های بعد قرار دارند.

در چارچوب هفته‌ سوم لیگ اروپا هم‌چنین نتایج زیر به دست آمد:

گروه A تا F:

اتلتیکو مادرید ۳ - روزنبرگ تروندهایم (نروژ) 0
سالزبورگ ی1 - یوونتوس 1
منچسترسیتی ۳ - لخ پوزان (لهستان) 1
زسکا مسکو ۳ - پالرمو 0
ویارئال 1 - سالونیکی (یونان) 0
لیل (فرانسه) 1 - لِوسکی صوفیه (بلغارستان) 0
اسپورتینگ لیسبون ۵ - گنت (بلژیک) 1
دینامو زاگرب 0 - بروژ (بلژیک) 0
دینامو کیف ۲ - آلکمار (هلند) یک
باریسو (روسیه سفید) 1 - شریف تیراسپول (مولداوی) 0
اسپارتا پراگ ۳ - لوزان (سوئیس) ۳

گروه G تا L:

اوترشت (هلند) 1 - استوا بخارست 1
آیندهووِن ۲ - دبرسِنی (مجارستان) 1
اندرلشت (بلژیک) ۳ - AEK آتن 0
پورتو ۳ - بِشیکتاش 1
ناپل 0 - لیورپول 0
سویا 1 - کارپاتی 0
زنیت سن‌پترزبورگ ۲ - اسپلیت (کرواسی) 0
یانگ‌بویز برن ۴ - اودنزه ۲
راپید وین ۲ - زسکا صوفیه (بلغارستان) 0
متالیست خارکیف (اوکراین) ۲ - سمپدوریا 1

کد خبر 119050
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز