مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲ آبان ۱۳۸۹ - ۰۶:۰۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: ولید بن طلال بن عبدالعزیز میلیاردر سعودی و رئیس هیئت مدیره شرکت «مملکه القابضه» تصریح کرد به صورت رسمی ساخت بلندترین آسمان خراش جهان را که قرار است در جده در غرب عربستان سعودی ساخته شود اعلام خواهد کرد.

ساختمان

به گزارش واحد مرکزی خبر، بن طلال افزود: تا سه هفته آینده در نشستی خبری جزئیات این طرح را اعلام خواهد کرد.

شرکت «المملکه القابضه» پیشتر از دو طرح ساختمانی در عربستان سعودی خبر داده بود.

اولین طرح این شرکت در استان جده اجرا می شود که بر اساس آن یک آسمان خراش که به گفته بن طلال بلندترین آسمان خراش جهان است با نزدیک به هفتاد و پنج میلیارد ریال (بیست میلیارد دلار) سرمایه گذاری ساخته می شود. این آسمان خراش در شمال «شرم ابحر» ساخته خواهد شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی «الحقیقه الدولیه»، دومین طرح این شرکت در ریاض پایتخت عربستان سعودی با هزینه ای نزدیک به بیست و پنج میلیارد ریال (شش میلیارد و ششصد میلیون دلار) اجرا می‌شود.

در این طرح یک تفریحگاه، هتل و همه انواع امکانات تفریحی و همچنین بیش از ده هزار واحد مسکونی مطابق با جدیدترین طراحی ها و نیازهای روز دنیا ساخته خواهد شد.

ولید بن طلال در حالی این طرح را اعلام می‌کند که سود خالص شرکت «المملکه القابضه» در سه ماهه سوم دو هزار و ده با پنجاه و دو ممیز شش دهم درصد افزایش به یکصد و شصت میلیون ریال (چهل و دو میلیون و ششصد هزار دلار) رسید.

سود این شرکت در نه ماهه نخست امسال با پنجاه درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال دو هزار و نه به سیصد و هفتاد میلیون و هفتصد هزار ریال (نود و هشت میلیون و هشتصد هزار دلار) رسید.

مجله «فوربس» ولید بن طلال بن عبدالعزیز آل سعود میلیاردر سعودی و رئیس شرکت «المملکه القابضه» را نوزدهمین مرد ثروتمند جهان در سال دو هزار و ده معرفی کرده بود. این مجله ثروت بن طلال را نوزده میلیارد و چهارصد میلیون دلار اعلام کرد.

کد خبر 119021
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز