سه‌شنبه ۵ دی ۱۳۸۵ - ۱۳:۵۴
۰ نفر

با بهره‌گیری از صدا و سیما، مطبوعات و سایر رسانه‌ها، جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری استان تهران به مردم کشور و جهانگردان معرفی می‌شود.

مهندس سیدمهدی ناظم رضوی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در گفت‌وگو با همشهری، با بیان این مطلب گفت: استان تهران قابلیت فراوانی از لحاظ جاذبه‌های گردشگری دارد که متأ‌سفانه تاکنون به خوبی شناسانده نشده است.

وی افزود: در همین تهران تاکنون تعداد 500 اثر ارزشمند شایسته ثبت در فهرست آثار ملی شناخته شده که 290 اثر ثبت شده است. همچنین بیش از 2500 اثر مشمول حفاظت تعیین شده است.

ناظم رضوی اظهار داشت: به دنبال تهیه یک برنامه 200دقیقه‌ای به منظور معرفی جاذبه‌های طبیعی استان تهران و پخش آن از شبکه چهار به نام «کجا برویم»، برنامه دیگری به مدت 1260 دقیقه با موضوع معرفی آثار طبیعی، تاریخی و گردشگری استان تهران برای پخش از شبکه‌های یک و چهار و پنج تلویزیون و نیز یک سریال مستند داستانی به نام «سرزمین رنگین‌کمان» که در ماه جاری (دی) از شبکه پنج پخش می‌شود، برنامه تلویزیونی دیگری با عنوان مجله گردشگری دربرگیرنده چالش‌های گردشگری تهران برای  شبکه چهار و برای برنامه ابتدای فصل بهار سال86 تلویزیون یک برنامه 650 دقیقه‌ای به نام «تهران، بهشتی دیگر» آماده شده است.

وی افزود: نگارش 20 عنوان کتاب به صورت داستان کوتاه از سوی نویسندگان و با کمک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای آشنایی دانش‌آموزان با جاذبه‌های گردشگری استان، تهیه 52 عنوان بروشور معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و کتاب گردشگری کرج به زبان فارسی و انگلیسی و کتاب گردشگری تهران به زبان فارسی، انگلیسی و عربی از جمله اقدامات انجام شده برای معرفی آثار با ارزش فرهنگی، تاریخی و مذهبی استان است.

مهندس ناظم رضوی با تأکید بر ضرورت مرمت و حفظ بافت تاریخی شهرهای استان تهران به تجربه‌های خود در سمت شهرداری کاشان، مناطق شهرداری تهران و  معاون حفظ و مرمت استان اشاره می‌کند و می‌گوید: ضمن اهتمام به حفظ و مرمت آثار گرانقدر، احیای قنات‌های تهران از اولویت‌های این سازمان است. چون قنات‌های این شهر از جاذبه‌های قابل ملاحظه‌ای به شمار می‌آید.

وی در مورد امکانات اقامتی و پذیرایی استان تهران گفت: در استان تهران، پنج هتل 5 ستاره، نه هتل 4 ستاره، نوزده هتل  3 ستاره، بیست و نه هتل 2 ستاره و بیست و یک هتل یک ستاره و همچنین 17 هتل آپارتمان و   114 میهمان‌پذیر و تعداد 38واحد پذیرایی درون شهری و  155 واحد برون‌شهری برای اقامت و پذیرایی گردشگران و مسافران فعالیت دارند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی استان تهران برای رونق بخشیدن به صنعت گردشگری استان از مدیران 947 آژانس مسافرتی فعال، مدیران هتل‌ها و راهنمایان تورها و همه کسانی که به  نحوی در این صنعت اشتغال دارند، دعوت کرد با تلاش جمعی در جذب گردشگران داخلی و خارجی برای سفر به شهرهای زیبا و تاریخی و  22 روستای گردشگری همت گمارند.

وی یادآور شد برای کلیه دست‌اندرکاران صنعت گردشگری در بخش هتلداری، آژانس‌های مسافرتی و انجمن‌های دوستی میراث فرهنگی و گردشگری تسهیلات و حمایت‌های ویژه‌ای منظور شده که در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

کد خبر 11902

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز