همشهری آنلاین: مقامات آمریکا اعلام کردند، دولت باراک اوباما چهارشنبه 28 مهر 89 کنگره را در جریان قرارداد چند میلیارد دلاری فروش جت‌های جنگنده و هلی‌کوپترهای نظامی به عربستان قرار دهد.

Blackhawk

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت امور خارجه آمریکا امروز قرار است در کنفرانسی خبری این توافق‌نامه را رسما به کنگره ابلاغ کند.

 این بزرگترین قرارداد نظامی تاریخ آمریکا محسوب می‌شود.

 تحت این توافق‌نامه نظامی، آمریکا قرار است حدود 84 جنگنده‌ی ‌F-15 جدید و تعدادی هلی کوپتر آپاچی و بلک هاوک مجموعا به ارزش 60 میلیارد دلار به عربستان بفروشد.

 این توافق‌نامه که مقامات دو کشور ماه‌ها بر سر آن گفت‌وگو کردند، به طور رسمی در ماه سپتامبر اعلام شد.

 پس از اعلام رسمی این توافق‌نامه و قرار گرفتن کنگره آمریکا در جریان آن، قانونگذاران 30 روز وقت خواهند داشت تا در مورد تصویب یا عدم تصویب این توافقنامه تصمیم‌گیری کنند.

 گفته می‌شود که مخالفت‌های جدی از سوی برخی از قانونگذاران و برخی از حامیان رژیم صهیونیستی در مورد این توافقنامه وجود دارد، اما انتظار نمی‌رود که این مخالفت‌ها باعث جلوگیری از فروش این تسلیحات به عربستان شود.

 آمریکا مدتهاست که در راستای سیاست‌های نظامی خود و در راستای تجهیز کشورهای حوزه خلیج فارس توافقنامه‌های نظامی با کشورهای این منطقه امضا می‌کند.

 به گفته مقامات آمریکا، اطلاع رسانی به کنگره آمریکا در مورد این قرارداد نظامی به دنبال هفته‌ها مشورت کنگره آمریکا با رژیم صهیونیستی انجام می‌شود.

کد خبر 118816
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز