گروه شهری: همزمان با ولادت امام رضا(ع) جشنواره‌ بزرگ تفریحات ورزشی با شعار «تفریحات سالم و شهر سالم» به‌مدت 10روز در پارک رازی برپا خواهد بود.

جشنواره ورزشی

دیروز سیدهادی ایازی، سخنگوی شهردار تهران در یک نشست مطبوعاتی با خبرنگاران از برگزاری جشنواره تفریحات سالم و شهر سالم در بوستان 27‌هزار متری رازی خبر داد و گفت: یکی از مطالبات شهروندان تهرانی فراهم بودن فضاهایی شاد و با نشاط در شهر است؛

به همین دلیل شهرداری تهران در چند سال اخیر برنامه‌های مختلفی در راستای این مطالبات برگزار کرده است که سامانه‌های نشاط، ایستگاه‌های تندرستی، توسعه بوستان‌ها و جشنواره تفریحات سالم از جمله آنها ست.

ایازی افزود: در این جشنواره به‌مدت 10 روز در 10رشته ورزشی برنامه‌های متنوعی برای شهروندان به اجرا گذاشته می‌شود که از صبح تا پاسی از شب ادامه خواهد داشت. در این جشنواره با حضور پیشکسوتان و قهرمانان کشوری برنامه‌های متنوعی از قبیل قایقرانی، دوچرخه‌سواری، تیراندازی، ماهیگیری، اسب‌دوانی و صخره‌نوردی و انواع بازی‌های ملی و بومی برپا خواهد شد.

به گفته معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در حوزه سلامت نیز با درنظر گرفتن اینکه 60درصد از شهروندان تهرانی با مشکل اضافه‌وزن مواجهند، در این جشنواره باشگاه چاقی تدارک دیده شده تا با ارائه تمهیدات لازم برنامه‌های کاهش وزن به شهروندان متقاضی ارائه شود.

علاوه بر این، کار جدیدی صورت گرفته و آن اجرای برنامه‌ای تحت عنوان تن‌آسا‌ست. در این برنامه، مردم به‌صورت عملی با فواید نشاط‌آوری و آرامبخشی ماساژ آشنا می‌شوند. وی ادامه داد: در این جشنواره فعالیت‌های قرآنی و مسائل فرهنگی هم پیش‌بینی شده که دعوت از طلاب ورزشکار بخشی از آن است.

همایش ملی ارزیابی تأثیرات اجتماعی در طرح‌های مدیریت شهری

ایازی در بخش دیگری از اظهارات خود به همایش ملی ارزیابی تاثیرات اجتماعی در طرح‌های مدیریت شهری اشاره کرد که قرار است به‌مدت 2روز (28 و 29 مهر ماه) در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شود. بنابراین گزارش در برپایی این همایش وزارتخانه‌های مسکن، کشور، نفت، ارتباطات، راه و ترابری، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی به همراه نیروی انتظامی و دانشگاه‌های شهید بهشتی و مازندران، شهرداری تهران را همیاری خواهند کرد. وی از ارسال 20 مقاله به این همایش سخن گفت که چکیده آن در قالب 187 مقاله به چاپ رسیده و 32 مقاله نیز برای پوستر انتخاب شده است. در این همایش به گفته ایازی، استادانی از کشورهای دیگر نیز شرکت دارند.

مخاطبین این همایش، پژوهشگران، مدیران و کار‌شناسان حوزه‌های تخصصی شهرداری، مهندسین مشاور و پژوهشگران 374 محله شهر تهران به همراه استادان و دانشجویان حوزه علوم اجتماعی هستند.بنابراین گزارش، در همایش ملی ارزیابی تاثیر اجتماعی24نشست علمی همراه با 130سخنرانی برگزار می‌شود و پس از اتمام همایش، مجموعه سخنرانی‌ها در قالب کتاب چاپ می‌شود و در اختیار دانشجویان رشته‌های مختلف علوم اجتماعی قرار می‌گیرد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مصاحبه دیروز خود گفت: در سیاست‌های کلی برنامه 5 ساله که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد، در بند یک امور فرهنگی، ایشان بر نکته‌ای تاکید کردند و آن تکمیل و اجرای طرح معنوی فرهنگی کشور و تهیه پیوست فرهنگی و اجتماعی برای طرح‌هایی است که در سطح کشور اجرا می‌شود.

ایازی افزود: شورای شهر نیز در سال 86 در این‌باره مصوبه‌ای ارائه و شهرداری را موظف کرد تا برای تمامی طرح‌های عمران شهر، چه قبل و چه بعد از اجرا، ارزیابی‌هایی زیست‌محیطی و فرهنگی و اجتماعی تهیه کند. وی در همین راستا از تهیه پیوست‌های اجتماعی برای 400طرح شهرداری در سال‌جاری سخن گفت و یادآور شد: در یکسال گذشته شهرداری تهران موفق به تالیف و ترجمه 4کتاب در حوزه ارزیابی اجتماعی طرح‌های شهری شد که به‌عنوان مرجع در گروه‌های اجتماعی دانشگاه‌های مرتبط تدریس می‌شود.

ارائه رایگان 100فعالیت ورزشی

بوستان رازی - محل برگزاری سومین نمایشگاه و جشنواره تفریحات ورزشی - آماده حضور شهروندان شده است. سازمان ورزش شهرداری تهران از 10 مهر کارهای اولیه برای برپایی نمایشگاه را آغاز کرد. در این نمایشگاه بیش از 100 فعالیت ورزشی در 22 ایستگاه به‌صورت رایگان ارائه خواهد شد، همچنین شهروندان می‌توانند برای خرید لوازم ورزشی از 60 غرفه بازدید کنند.

ورزش‌هایی چون دوچرخه سواری، سوارکاری، فوتبال، راپل، صخره‌نوردی، بومی محلی، تیراندازی، شطرنج و... در نمایشگاه تفریحات ورزشی سازمان ورزش شهرداری تهران به‌صورت رایگان ارائه خواهد شد. بوستان رازی با 27 هکتار واقع در خیابان قزوین در محدوده شهرداری منطقه 11 به‌مدت 10 روز میزبان شهروندان شرکت‌کننده در این جشنواره خواهد بود.

کد خبر 118685

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز