دوشنبه ۴ دی ۱۳۸۵ - ۱۷:۱۳
۰ نفر

گروه شهری: احداث 15سالن سینمایی تا آخر امسال در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد.

به گزارش همشهری در همین راستا نخستین پردیس سینمایی کشور تحت عنوان «تماشا‌»   در هفته ولایت(دهم تا هفدهم دی ماه) با هزینه ای حدود 4 میلیارد تومان از سوی شهرداری تهران آماده بهره برداری خواهد بود.
به گفته مجید جوزانی مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران، این پردیس سینمایی در منطقه 18 محله یافت آباد در زمینی به مساحت 3500 مترمربع و زیربنای 8 هزار متر مربع واقع شده که برخوردار از مراکز تجاری ، رستوران،  کتابفروشی و خانه اسباب بازی ویژه کودکان است.

جوزانی افزود: در ساخت این پردیس سینمایی از آخرین تکنولوژیهای روز دنیا در زمینه سیستم ایمنی ، سیستم پخش صوتی و تصویری و اتاق فرمان استفاده شده و می‌تواند امسال هنگام برپایی جشنواره فیلم فجر ظرفیت جدید و مناسبی برای پخش فیلمهای جشنواره به شمار آید.
 وی ادامه داد:  علاوه بر این،  پردیس سینمایی رازی نیز در منطقه 11 خیابان هلال احمر برخوردار از چهار سالن سینمایی بلافاصله  بعد از افتتاح پردیس سینمایی یافت آباد، به بهره برداری خواهد رسید.
جوزانی در مورد نحوه پیشرفت بازسازی سینمای آزادی گفت: کار ساخت این سینما بر طبق برنامه زمانبندی شده پیش می‌رود و لذا بر همین اساس پیش بینی می‌شود، در سال 86افتتاحیه جشنواره فیلم فجر در سینما آزادی برگزار می‌شود. 
وی همچنین ادامه داد: نخستین مجموعه سینمایی فرانمای (سه بعدی) کشور نیز توسط شهرداری تهران ظرف 30 ماه آینده در بزرگراه یادگار امام به بهره برداری خواهد رسید.  جوزانی خبر داد: شهرداری تهران همچنین در نظر دارد در پارک هنرمندان واقع در خیابان ایرانشهر بزرگترین  مجموعه تئاتر تجربی خاورمیانه را ظرف شش ماه آینده راه‌‌اندازی نماید.
بنا براین گزارش شهرداری تهران همچنین در راستای فعالیتهای فرهنگی خود  با مشارکت انجمن کتابخانه های عمومی استان تهران کار ساخت 20 کتابخانه  جدید در بوستانهای شهر تهران را در دستور کار خود دارد. 
اصغر امیرنیا در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بر اساس قانون ، نیم درصد از درآمد شهرداری باید به امر کتابخوانی ، تجهیزات و تامین نیروی انسانی هر شهر اختصاص یابد اما شهرداری تهران حتی بیش از میزان اعتبار تعیین شده در امر ساخت کتابخانه و تجهیز آن مشارکت داشته است.
وی به تعامل مثبت شهرداری تهران در ساخت کتابخانه‌های عمومی اشاره کرد و افزود: در حدود نیمی از کتابخانه‌های سطح تهران با مشارکت شهرداری ساخته شده است.
مدیر انجمن کتابخانه های عمومی استان تهران ، نقش شهرداری در ساخت و تجهیز کتابخانه های عمومی را از وزارت ارشاد پر رنگ تر دانست و گفت: ساخت 20 کتابخانه که نیمه کاره مانده بود ، با همکاری شهرداری تهران به پایان رسید.

کد خبر 11849

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز