دوشنبه ۴ دی ۱۳۸۵ - ۱۴:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین کتاب همشهری با عنوان جمال و خصال آخرین فرستاده به همراه روزنامه همشهری پنجشنبه ۷ دی توزیع می‌شود.

عنوان این کتاب "جمال و خصال آخرین فرستاده" است که در ذیل آن عبارت "مقدمه و بازنگری: بهاءالدین خرمشاهی" به چشم می‌خورد
انتشار یک کتاب به عنوان ضمیمه دائمی روزنامه، ابتکاری است که در تاریخ مطبوعات ایران برای نخستین بار توسط روزنامه همشهری انجام می شود و هدف آن توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی است.

در مرحله اول این ابتکار، «کتاب همشهری» به صورت هفتگی هر پنجشنبه در قطع جیبی منتشر خواهد شد، اما قرار است با فراهم آمدن شرایط فنی و اقتصادی لازم، تعداد آن‌ در هفته افزایش یابد

پیش بینی می‌شود انتشار «کتاب همشهری» سرانه مطالعه کتاب در ایران را افزایش داده و به ویژه در میان اقشار مختلف خانواده به تربیت و ایجاد نسل کتاب‌خوان کمک کند و در نهایت در پرتو حمایت جامعه  مؤلفان، ناشران و دیگر دست‌اندرکاران صنعت کتاب، به عنوان عاملی راهبردی در جهت توسعه صنعت و فرهنگ نشر در کشور عمل نماید.

«کتاب همشهری» در آعاز عمدتاً به مضامینی چون داستان، شعر، طنز، متون کهن و خلاصه رمان خواهد پرداخت و در مراحل بعدی و با افزایش نوبت انتشار، به موضوعاتی چون تاریخ و جغرافیا، پزشکی و روانشناسی، خانه و خانواده، هنری و علمی، رو خواهد آورد.

 روزنامه همشهری ضمن استقبال از دیدگاه‌ها و نظرات خوانندگان محترم و صاحب‌نظران ارجمند برای بهبود اجرای این طرح عظیم و جریان‌ساز فرهنگی، آمادگی خود را برای انتشار برشی مستقل از کتاب‌های در دست انتشار ناشران به منظور تبلیغ آنها، اعلام می‌نکند.

کد خبر 11828
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز