مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: قطعات یک ماهواره چینی در مناطق مسکونی این کشور سقوط کرد.

satelite

تصور کنید در حالی که یک شب مهتابی به آسمان خیره شده‌اید و به ستارگان زیبا نگاه می‌کنید، ناگهان یک قطعه بزرگ فلزی در حال سقوط به سمت زمین را مشاهده می‌کنید و چند ثانیه بعد صدای بووووم به گوشتان می‌رسد.

حدس می زنید قطعه‌ای از یک هواپیمای در حال حرکت بوده که از آن جدا شده و یا هدیه‌ای از یک سفینه فضایی که به سوی ساکنین شهر شما فرستاده شده است؟

چند شب پیش ساکنین دهکده‌های Suichuan و jiangxi چین با این داستان در واقعیت روبه رو شدند. ماجرا از این قرار بود که قطعات راکت Chang'e ll's که حامل دومین ماهواره چین بود، در این منطقه سقوط کرده است.

ساخت این ماهواره 134 میلیون دلار برای چین هزینه در برداشته و قرار بوده که پس از 5 روز طی مسافت به ماه رسیده و به مدت شش ماه در مدار قرار گرفته و به کمک دوربین‌هایش تصاویری را تهیه کند.

کنترل این ماهواره بایستی از شعاع ۱۵ کیلومتری زمین انجام می‌گرفت تا بتوان به دنبال آن با یک برنامه‌ریزی دقیق برای بازگشت صحیح و بی‌خطر در آینده فکر کرد که متاسفانه حساب و کتاب‌ها درست از کار در نیامد و قطعات ماهواره خارج از زمان‌بندی مقرر به زمین بازگشتند.

 

سقوط ماهواره

به گزارش آسمان پارس، طبق شواهد موجود این سقوط خطرات جانی به دنبال نداشته و ماهواره تنها با کمی سر و صدا به زمین برگشته است.

کد خبر 117945
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز