همشهری آنلاین: وزیر صنایع و معادن گفت: مجموع بازار ایران ، ‌ترکیه و عراق بیش از300 میلیارد دلار است اما رشد مبادلات سه کشور اهمیت بیشتری دارد.

به گزارش واحدمرکزی خبر، علی اکبر محرابیان در حاشیه مراسم افتتاح دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه همایش تجار و صنعت گران ایران، ترکیه و عراق فردا با چه هدفی برگزار می‌شود ؟ افزود: عراق در میان کشورهای منطقه در تولید و صادرات نفت بهترین سهم را دارد اما به علت اوضاع دهه های اخیر، این کشور نیازمند کمک است.

وی با اشاره به این که حجم روابط اقتصادی ما با ترکیه در حال افزایش است، ‌گفت:‌ ظرفیت های خوبی برای توسعه هرچه بیشتر این روابط وجود دارد.

محرابیان نقش ایران، ‌ترکیه و عراق را در منطقه تعیین کننده خواند و افزود: ‌صنعت سه کشور رو به رشد است و هر سه کشور، اراده بسیار خوبی برای افزایش مبادلات دارند.

وی در پاسخ به سوالی دیگر درباره علت افزایش استقبال از نمایشگاه بین‌المللی صنعت تهران گفت‌: صنایع کشور در چند سال اخیر رشد خوبی داشته است به نحوی که بیشترین میزان رشد انرژی در دو سال اخیر به صنعت کشور مربوط بوده است.

محرابیان سرمایه گذاری و صادرات بخش صنعت را نیز روبه رشد خواند و گفت: ‌با توجه به ظرفیت‌های بسیار بالای ایران در بخش صنعت، ‌هر سال که از برگزاری نمایشگاه صنعت تهران می‌گذرد با افزایش استقبال شرکت‌های داخلی و خارجی مواجه می شویم به نحوی که در نمایشگاه امسال فضای کافی برای همه متقاضیان نداشتیم و نتوانستیم درخواست بسیاری از آن ها را اجابت کنیم.

کد خبر 117788
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز