چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شصت و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت با حضور 111 کشور جهان در هفت هزار و 533 غرفه از 13 مهر (5 اکتبر) در شهر فرانکفورت آلمان آغاز به کار کرد.

frankfurt book

به گزارش  همشهری آنلاین به نقل از مهر در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که بزرگترین نمایشگاه کتاب جهان است وزیر امور خارجه آلمان گیدو وستروله و رئیس جمهور آرژانتین کریستینا فرناندس کرچنر که کشورش میهمان افتخاری این نمایشگاه است سخنرانی کردند.

وستروله در این مراسم عنوان کرد: وقتی در اینجا به اطراف نگاه می‌کنم وضعیت کتاب اسفبار به نظر نمی‌‌رسد. در چشم من هنوز کتاب تنها درمان بیماریهای مهلک است.

وی در ادامه گفت: من به جرأت پیش‌بینی می‌کنم که کتابهای الکترونیکی جایگزین کتابهای چاپی نخواهند شد اما می‌توانند مکمل آنها باشند. کتاب بیش از آنچه بعضی‌ها فکر می‌کردند دیگر باید فاتحه‌اش را خواند دوام می‌آورد.

frankfurt-bookfair-2010

رئیس جمهور آرژانتین نیز تصریح کرد: تا زمانی که کلمه وجود دارد کتاب مهمترین عنصر ارتباطی خواهد بود و کتاب و کلمه هرگز نخواهند مرد.

برخی از منتقدان معتقدند درباره تاثیر نشر دیجیتال بر کتابهای کاغذی اغراق شده است چرا که هم‌اکنون تنها 3 تا 5 درصد کل فروش بازار نشر آمریکا را کتابهای الکترونیکی تشکیل می‌دهند و این درصد در آلمان که یکی از کشورهای مهم توسعه یافته است حتی زیر یک درصد است.

در هفته‌های گذشته طی آماری اعلام شده بود که حضور ناشران در نمایشگاه فرانکفورت نسبت به سالهای گذشته کاهش یافته است و علت این امر را به گردن نشر الکترونیک انداخته بودند در حالی که ارقام کنونی خلاف آن را نشان می‌دهد.

یورگن بوس مدیر شصت و دومین نمایشگاه کتاب فرانکفورت به خبرنگاران گفت: امسال 7هزار و 533 غرفه از 111 کشور حضور دارند که نسبت به سال گذشته سه درصد افزایش داشته است.

در ماه سپتامبر رقم اولیه نشان دهنده شرکت 6 هزار 930 غرفه‌دار در این نمایشگاه بود و برگزار کنندگان علت این تغییر را رزرو تعداد زیادی از متقاضیان در دقایق آخر مهلت ثبت‌نام اعلام کردند.

نمایشگاه کتاب فرانفکورت 2010 از 6 تا 10 اکتبر (14 تا 18 مهرماه) به روی ناشران، نویسندگان و کتابفروشان باز است.[نمایشگاه کتاب فرانکفورت میزبان 100 کشور جهان]

 

کد خبر 117762
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز