همشهری آنلاین: زمانی که از شهدا حرف می‌زنیم عده‌ای شروع به مسخره کردن و بی‌ادبی می‌کنند. اینها نمی‌فهمند و متوجه نمی‌شوند و ما به آنها کاری نداریم. زمانی که می‌گوئیم شهدا را می‌بینیم درست مانند این است که می‌گوئیم دست خداوند را در کارها مشاهده می‌کنیم.

ahmadinejad

رئیس‌جمهور مصاحبه با رسانه‌های خارجی را به یک جنگ تمام عیار توصیف کرد و گفت: زمانی که با رسانه‌های آنها گفت‌وگو می‌کنیم به این معناست که حکومت آمریکا با دولت ایران مناظره می‌کند. آنها برنامه‌ریزی می‌کنند که چگونه جنگ روانی را آغاز و بر چه مسائلی اصرار کنند. آنها همة موجودیت خود را در این مصاحبه‌ها به صحنه می‌آورند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به گلستان ، محمود احمدی‌نژاد در دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران استان گلستان اظهار داشت: جامعه ایثارگری ما امروز پرچمدار همه خوبی‌ها، عزت و شرف برای بشر است و یقین دارم که از هر فضایی که یاد و نام شهید در آنجا حاضر است یک نور هدایتگری در عالم می‌تابد.

رئیس‌جمهور راه حیات جاوید، اثرگذاری عمیق‌تر بر محیط اجتماعی را راه ایثارگری دانست و گفت: اگر بخواهیم فرهنگ و اقتصادمان درست شود هر لحظه نیازمند روحیه ایثارگری هستیم و برای ایثارگری لازم نیست که در زمان جنگ باشیم. اگر در جامعه افراد نسبت به هم مهربان بوده و گذشت داشته باشند و مقداری از خود به نفع دیگران بگذرند دنیا زیبا می‌شود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: اگر در خود ایران عده‌ای زیاده‌خواهی نکنند، فقیر یا اختلاف طبقاتی باقی نمی‌ماند.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه شهدا در حال انجام ماموریت هستند، اظهار داشت: در هر جای دنیا که می‌رویم ردپای شهیدان و آثار آنها را به چشم می‌بینیم امروز شهدا دل مومنان را در جهان منقلب می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر اخیر به نیویورک اشاره کرد و با بیان اینکه در این سفر هیچ اشرافی بر محیط داخل آمریکا نداشتیم، اما دولت آمریکا به شدت بر جامعه خود سیطره دارد، خاطر نشان کرد: در کشور آمریکا تقریباً همة کارهای مردم تحت کنترل است. در این شرایط ما به نمایندگی از ایران باید به مصاف این مجموعه برویم. آنها بعد از سفر سال گذشته ما برنامه‌ریزی کردند که چگونه در سفر اخیر ، ما را سرکوب کرده و در مقابل دنیا، ایرانیان را سکه یک پول کنند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: خدا شاهد است زمانی که وارد این عرصه می‌شویم مشاهده می‌کنیم دست دیگری آمده و گره‌های توطئه‌های آنها را در هم شکسته و طراحی‌های دشمنان را خنثی و برنامه‌های آنها نتیجه عکس می‌دهد.

احمدی‌نژاد مصاحبه با رسانه‌های خارجی را یک جنگ تمام عیار توصیف کرد و گفت: زمانی که با رسانه‌های آنها گفت‌وگو می‌کنیم به این معناست که حکومت آمریکا با دولت ایران مناظره می‌کند. آنها برنامه‌ریزی می‌کنند که چگونه جنگ روانی را آغاز و بر چه مسائلی اصرار کنند. آنها همة موجودیت خود را در این مصاحبه‌ها به صحنه می‌آورند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امروز شهدا در دل تک‌ تک انسان‌های پاک دنیا مشغول زمزمه کردن عشق و عدالت هستند و برای انقلاب اسلامی و بیان حقیقت کار می‌کنند.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: زمانی که از این حرف‌ها می‌زنیم عده‌ای شروع به مسخره کردن و بی‌ادبی می‌کنند. اینها نمی‌فهمند و متوجه نمی‌شوند و ما نیز به آنها کاری نداریم .زمانی که می‌گوئیم شهدا را می‌بینیم درست مانند این است که می‌گوئیم دست خداوند را در کارها مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ما به هر کجا می‌رویم شهدا را مشاهده می‌کنیم، ادامه داد: در سفر اخیر به نیویورک اقدامات عجیبی رخ داد که اثرات آن را کم کم مشاهده خواهیم کرد .گروه‌های موسوم به طرفداران صلح و ضدجنگ با ما دیدار کردند و در میان آنها افرادی برجسته و اهل اندیشه حضور داشتند.ما مشاهده کردیم که هرکس که در این جلسه صحبت می‌کند مانند این است که یک رزمنده انقلابی ما در پشت تریبون قرار گرفته و سخنرانی می‌کند. آنها حرف‌های ملت ایران برای دنیا را تکرار می‌کردند و بر ضد استکبار سخنرانی می‌کردند و خود را عاشق ملت ایران می‌دانستند.

وی به دیدار شخصیت‌های اسلامی آمریکا با خود اشاره کرد و گفت: در آن جلسه آنها اعلام کردند که ایران سرزمین آرمانی ما است و اگر حکومت آمریکا بخواهد در مقابل ایران بایستد ما از خاک آمریکا در کنار ملت ایران قرار خواهیم گرفت.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز وظیفة ما سنگین‌تر از بیست سال گذشته است ، ادامه داد : البته برخی در گوشه و کنار حرف‌هایی شیطانی می‌زنند. اما امروز خون شهیدان زنده‌تر از همیشه در صحنه است و به خداوند متعال سوگند که تک‌ تک خانواده‌های شهدا و جانبازان مدال افتخاری بر سینه جامعه بشری هستند.

احمدی‌نژاد در پایان خطاب به خانواده‌های شهدا تصریح کرد: با ایستادگی در برابر قدرت‌های رو به افول مقدمات حاکمیت جهانی را برپا خواهیم کرد.

گفتنی است در این مراسم به معصومه رحیمی مادر شهید قربانعلی ترک قره‌خانی نشان ملی ایثار از سوی رئیس‌جمهور اعطا شد.

 

کد خبر 117722
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز