با اعلام اسامی تیم‌های ملی آلمان، اسپانیا و فرانسه نام چهره‌های جدید در این تیم‌ها دیده می‌شود.

بازیکن فوتبال

رقابت‌های گروهی مقدماتی یورو 2012 در روزهای 8، 9 و 12 اکتبر پیگیری خواهد شد که در مهم‌ترین بازی‌های روز اول اسپانیا با لیتوانی بازی می‌کند، آلمان میزبان ترکیه است و فرانسه با رومانی مصاف خواهد داشت.

آلمان با هافبک جوان

یواخیم لو مربی تیم ملی آلمان پیش از اعلام لیست تیم ملی گفته بود که بازیکنان جوانی مانند لوئیس هولتبی و اندره شولر از تیم ماینتس و کوین گروس‌کرویتس هافبک بروسیا دورتموند را زیرنظر دارد. اما با اعلام لیست تیم ملی، تنها نام گروس‌کرویتس در تیم دیده می‌شود.

گروس‌کرویتس که پیش از جام جهانی در پیروزی 3 بر صفر آلمان برابر مالت در پایان بازی برای تیم ملی آلمان به میدان آمد، این فصل یکی از بازیکنان کلیدی بروسیا دورتموند به شمار می‌رود. بروسیا دورتموند در حال حاضر در رده دوم بوندس‌لیگا قرار دارد. به جز دعوت این بازیکن، تغییرات زیادی در تیم ملی آلمان ایجاد نشده است به جز اینکه ژروم بواتنگ مدافع منچستر سیتی که از مصدومیت رها شده دوباره به تیم دعوت شده است.

یواخیم لو، استفان کیسلینگ را هم به خاطر مصدومیت به تیم دعوت نکرده است. یواخیم لو درباره لیست جدید تیم ملی گفت: «ما در حال حاضر نیازی نداریم که تغییرات بزرگی در تیم ایجاد کنیم. ما به توان بازیکنان خود که در جام جهانی بودند و انتظارات ما را در 2 بازی اول مقدماتی یورو 2012 برآورده کردند اطمینان داریم.» آلمان روز 12 اکتبر با قزاقستان بازی خواهد کرد.

اسپانیا بدون ژاوی

ویسنته دل بوسکه مربی تیم ملی اسپانیا هم روز پنجشنبه اسامی بازیکنان تیم ملی را اعلام کرد که بزرگ‌ترین اتفاق آن، نبودن نام ژاوی بازیساز تیم ملی بارسلونا در لیست است. ژاوی که در جام جهانی یکی از بازیکنان اصلی تیم اسپانیا بود به خاطر مصدومیت به تیم دعوت نشده است. یکی از سخنگویان فدراسیون فوتبال اسپانیا پس از اعلام لیست اسامی بازیکنان گفت ژاوی از مربی تیم ملی خواسته است به‌خاطر مشکل آشیل پا به تیم ملی دعوت نشود تا استراحت کند.

به این ترتیب او به رائول آلبیول و سسک فابرگاس پیوست که به خاطر مصدومیت نمی‌توانند برای خشم قرمز بازی کنند. دل‌بوسکه درباره بازی‌های پیش روی تیمش گفت: «ما به‌خودمان نباید اجازه بدهیم که حتی یک گام کوچک اشتباه برداریم. ما خود را برای مشکلات آماده می‌کنیم. ما 2‌بازی بسیار مشکل پیش رو داریم. لیتوانی تیمی است که خوب سازماندهی شده و به شما در زمین فضا نمی‌دهد.»

قهرمان جهان بلافاصله پس از بازی با لیتوانی به اسکاتلند می‌رود تا با تیم ملی این کشور بازی کند. دل‌بوسکه که تیمش حدود یک ماه پیش در بوینس‌آیرس 4 بر یک مقابل آرژانتین شکست خورد درباره این بازی هم گفت: «اسکاتلند هم که در خانه بازی می‌کند حریف سختی خواهد بود.»

فرانسه؛ بازگشت نصری و گورکوف

لورن بلان سرمربی تیم ملی در لیست جدید خود ژرمی تولولان را یک بار دیگر دعوت نکرده و دیمیتری پایه بهترین گلزن این فصل لیگ فرانسه (7 گل در 7 بازی) را برای نخستین بار به تیم دعوت کرد. بلان همچنین سمیر نصری و یوان گورکوف را دوباره به تیم ملی دعوت کرده است. نصری به خاطر مصدومیت و گورکوف به‌خاطر محرومیت در فهرست پیشین تیم ملی قرار نداشتند.

بلان درباره لیست جدید تیم ملی گفت: «هیچ‌کس از ورود به تیم ملی محروم نیست. این به‌خود بازیکنان بستگی دارد که برای باشگاهشان خوب بازی کنند و نشان بدهند که اشتیاق لازم و عملکرد مناسب برای ورود به تیم ملی را دارند.»

سرمربی فرانسه دلیل وفادار ماندنش به نام‌های قبلی را تلاش برای ساختن یک هسته جدید در تیم ملی دانست :« ما می‌خواهیم تیم جدیدی بسازیم و در این شرایط نمی‌توان هر بار بازیکنان جدید زیادی دعوت کرد.»فرانسه که 9 اکتبر با رومانی بازی خواهد کرد، 12 اکتبر هم با لوگزامبورگ در خانه بازی می‌کند.

کد خبر 117360

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز