جمعه ۹ مهر ۱۳۸۹ - ۰۸:۲۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: دولت اکوادور در پی تلاش برای کودتا علیه دولت این کشور به مدت پنج روز وضع فوق‌العاده اعلام کرد

به گزارش واحد مرکزی خبر از کاراکاس، میگل کارواخال وزیر امنیت اکوادور گفت: به نیروهای مسلح دستور داده شده است تا نظم عمومی را به پایتخت بازگردانند.

سخنگوی پلیس اکوادور نیز امروز جمعه اعلام کرد، درپی شورش پلیس که در جریان آن رئیس جمهور 12 ساعت به گروگان گرفته شد ، فرمانده پلیس این کشور استعفا کرده است.

هوگو چاوز رییس جمهور ونزوئلا، اوو مورالس رییس جمهور بولیوی و دولت کلمبیا تلاش برای کودتا علیه دولت قانونی کوره ا را محکوم کردند

خبرگزاری فرانسه هم به نقل از منابع آگاه اعلام کرد ، در عملیات دیشب ( پنجشنبه شب ) برای خارج کردن رافائل کورئا، رئیس جمهور اکوادور، از بیمارستانی که به محاصره نیروهای شورشی پلیس در آمده بود، دو نفر کشته و 37 نفر زخمی شدند.

در آشوب‌هایی که این کشوررا فرا گرفته بود، مدارس هم تعطیل و کارگران از محل‌های کار خود راهی خانه‌هایشان شدند.

آشوب در اکوادور دیروز با کنترل فرودگاه پایتخت از سوی برخی نظامیان آغاز شد و ماموران پلیس نیز در خیابان‌ها به این اعتراض پیوستند. ماموران پلیس به سیاست‌های اقتصادی دولت و فساد مقامات بلند پایه نظامی اعتراض دارند.

رئیس جمهور اکوادور که برای آرام کردن ماموران پلیس ونظامیان به میان آنها رفته بود مورد حمله قرار گرفت و ماموران به وی توهین کردند.

در کیتو ماموران معترض پلیس به آتش زدن لاستیک خودروها اقدام کردند.

در این حال رافائل کورئا در جمع هزاران نفر از حامیان خود که در برابر کاخ ریاست جمهوری تجمع کرده بودند ، گفت : نیروهای پلیس که در گروگانگیری و کودتا علیه دولت اقدام کردند از عوامل لوسیو گوتیرز، رییس جمهور سابق، این کشور بوده اند.

رییس جمهور اکوادور افزود: اراده مردم بر توطئه گران پیروز شد و وی با کمک و حمایت مردم توانست بار دیگر به کاخ ریاست جمهوری باز گردد.

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم ضمن ابراز نگرانی درخصوص تحولات اکوادور، از همه طرف‌ها خواست به حاکمیت قانون و روند دموکراتیک در این کشور احترام بگذارند.

مهمانپرست، بر حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از دولت و ائتلاف قانونی "رافائل کورئا دلگادو" رئیس جمهور این کشور تاکید کرد.

هوگو چاوز رییس جمهور ونزوئلا، اوو مورالس رییس جمهور بولیوی و دولت کلمبیا تلاش برای کودتا علیه دولت قانونی کوره ا را محکوم کردند

کد خبر 117314
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز