یکشنبه ۴ مهر ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۰
۰ نفر

تجربه نشان می‌دهد هدر‌رفتن آب در برخی خیابان‌های شهر با افزایش ترافیک آن محدوده نیز ارتباط دارد.

ترکیدن لوله آب

برای نمونه در برخی محدوده‌های شهر که به‌دلایل گوناگون سطح خیابان را آب فرا گرفته است راننده‌ها از ترس کثیف شدن خودرو یا لیز خوردن، با کم‌کردن سرعت در مجموع باعث متراکم‌شدن ترافیک می‌شوند. البته نگرانی راننده‌ها بی‌مورد نیست زیرا گاهی لغزندگی این محدوده تصادف خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها را نیز درپی دارد.

تصویری هم که حمید‌رضا بهرام‌چی برای ما ارسال کرده است نشان‌دهنده شرایط مهیا برای زمین‌خوردن موتورسواران عبوری از این کوچه است. به‌هر حال باید از اسراف و هدردهی آب جلوگیری کنیم و به‌محض ترکیدن لوله‌ها و جاری‌شدن آب در سطح معابر با شماره‌های مربوط تماس بگیریم. شاید یکی از افراد گرفتار در ترافیک سنگین و گاهی تصادف‌های احتمالی، از افراد خانواده خود ما باشد.

ایستگاه زیبا

قدیم‌تر‌ها برخی نمک را خورده و نمکدان را می‌شکستند اما این روز‌ها برخی نمکدان را کثیف کرده و بعد می‌شکنند. یکی از مصادیق این اتفاق ایستگاه‌های اتوبوس است. در چند سال اخیر ایستگاه‌های اتوبوس به شکل قابل توجهی به استاندارد‌های شهرسازی نوین نزدیک شده و توانسته رضایت شهروندان و مسافران ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی را جلب کند حال آنکه برخی افراد معدود، با آسیب‌رساندن به اموال‌عمومی حقوق دیگران را ضایع می‌کنند. به‌‌هر حال بهتر است به‌محض مشاهده افرادی که در حال آسیب‌رساندن به اموال عمومی هستند مراتب را با پلیس در میان بگذاریم.

له شدن موانع پلاستیکی

با اینکه علائم شبرنگ پلاستیکی به‌بزرگراه‌ها و خیابان‌ها آمده‌اند تا راه‌ درست را به رانندگان نشان دهند و به آنها توقف یا عبور از جاهای پرخطر را گوشزد کنند اما بسیاری از خودروها بلای جانشان شده و هر روزه تعداد زیادی از آنها را زیر چرخ‌های‌شان له می‌کنند.

برخی راننده‌ها از ویژگی ارتجاعی این موانع استفاده کرده و به‌راحتی از روی آنها دور‌زده یا هنگام عبور از ورودی و خروجی‌های بزرگراه‌ها هم آنها و هم حق‌تقدم دیگران را ‌یکباره زیر پا می‌گذارند. علاوه بر این، گاهی مانند آنچه در تصویر می‌بینید برخی آنها را از سرجایشان برداشته و به ناکجاآباد منتقل می‌کنند. البته شاید در این نمونه خاص این مانع پلاستیکی با قرار گرفتن در معرض دید عموم نشانه‌ای شود تا همگان را جدی بگیرند. به‌هر حال بهتر است طوری رانندگی کنیم که این موانع پلاستیکی آنقدر له نشوند که جایشان را به‌موانع آهنی بدهند.

تهدید مالک پارکینگ

بحث پیرامون پارکینگ در بسیاری از مجتمع‌های‌‌مسکونی حساس‌تر از آن چیزی شده است که اهالی مجتمع‌ها فکرش را می‌کنند. حتی این حساسیت باعث شده تا قیمت واحدهای آپارتمانی‌ که پارکینگ دارند به‌مراتب بالاتر از قیمت آپارتمان‌های بدون‌پارکینگ شود.

بنابراین ساکنان واحدهای دارای پارکینگ دیگر دوست ندارند که وقتی از بیرون یعنی سطح شهر باز‌می‌گردند با صحنه خودروی پارک شده همسایه یا مهمان همسایه مواجه شوند. در برخی از موارد مهمان‌ها از صاحبخانه درخواست پارک کردن خودرو در پارکینگ می‌کنند که صاحبخانه در رودربایستی کامل، پارکینگ واحد همسایه را به‌مهمان تعارف می‌کند. به‌هر ترتیب، حفظ حریم پارکینگ واحدها از اصول فرهنگ‌آپارتمان‌نشینی محسوب می‌شود و رعایت آن از هرگونه تهدید یا مشکل جدی‌تر جلوگیری می ‌کند.

کد خبر 116986

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز