همشهری آنلاین: دیدارهای هفته‌ ششم بوندس‌لیگا روز شنبه (۲۵ سپتامبر/۳ مهر) پیگیری شدند. در این چارچوب ماینتس بایرن را در خانه شکست داد، دورتموند همین نتیجه را به سن‌پاولی تحمیل کرد و شالکه سرانجام از قعرنشینی خلاص شد و دو پله بالا آمد.

bundesliga

تیم ماینتس آن‌طور که لوئیس فان‌گال، مربی بایرن پیش‌بینی کرده بود، ظاهر نشد. شاگردان توماس توخل به‌جای این‌که در لاک دفاعی فرو روند، بهترین دفاع را در حمله دیدند. البته این در برابر پرافتخارترین تیم آلمان که از هر فرصتی برای ضد حمله استفاده می‌کند، نسخه‌ای نیست که ۹۰ دقیقه مؤثر باشد.

ماینتس در ۲۰ دقیقه‌ نخست بازی توپ و میدان را در اختیار داشت و موفق شد گل نخست بازی را در دقیقه‌ ۱۵ توسط آلاگویی به ثمر رساند. مونیخ در این دقایق تنها واکنش نشان می‌داد، اما کم‌کم نقش خود را در بازی پررنگ‌تر کرد و در ۱۵ دقیقه‌ پایانی نیمه‌ نخست یکپارچه حمله شد و ماینتس را در یک‌سوم دفاعی خود حبس کرد.

اما پاداش دوندگی‌های مونیخ را بو اسونسون، مدافع دانمارکی ماینتس داد. گل به خودی او در دقیقه‌ پایانی ۴۵ دقیقه‌ اول، نتیجه را مساوی کرد.

نیمه‌ دوم صحنه‌ فشار میزبان بر صدرنشین بود. ماینتس با وجود این موفق شد در دقیقه‌ ۷۷ و در یک حرکت تیمی، توسط آدام سولوی، مهاجم مجاری خود به گل برسد. این دیدار در نهایت ۲ بر 1 به سود ماینتس به پایان رسید.

دورتموند برد اما صدرنشین نشد

نتیجه‌ دیدار بایرن-ماینتس بیش از همه به زیان بوروسیا دورتموند بود. شاگردان کلوپ موفق شدند سن‌پاولی را ۳ بر 1 در خانه شکست دهند و مجموع امتیاز خود را به ۱۵ برسانند.

اگر ماینتس در مونیخ شکست می‌خورد، دورتموند می‌توانست صدرنشین باشد. اکنون اما ماینتس با پیروزی در تمام دیدارهای این فصل، با ۱۸ امتیاز هم‌چنان در صدر است. دورتموند هم با ۱۵ امتیاز دوم است.

روز شنبه هم‌چنین لورکوزن موفق شد زیر باران شدید ورزشگاه مرسدس بنز اشتوتگارت، تیم این شهر را ۴ بر 1 به زانو درآورد. اشتوتگارت در این دیدار بسیار ضعیف ظاهر شد. مائورو کامورانزی، هافبک آرژانتینی-ایتالیایی این تیم هم در دقیقه‌ ۳۱ به دلیل خطا بر روی ترانکیلو بارنتا، هافبک سوئیسی حریف، از زمین اخراج شد.

شالکه دیگر قعرنشین نیست

یکی دیگر از دیدارهای روز دوم از هفته‌ ششم را آبی‌پوشان شالکه ۰۴ در برابر بوروسیا مونشن‌گلادباخ انجام دادند. بازیکنان شالکه در خانه‌ خود ابتدا ضعیف و سردرگم ظاهر شدند. حضوری که موقعیت را در اختیار حریف گذاشت تا دو گل در دقایق ۱۵ و ۴۳ به ثمر برسانند. نخستین گل را فیلیپ دمز کاپیتان، مدافع بلژیکی، و دومین گل را مایکل بردلی، هافبک آمریکایی گلادباخ به ثمر رساند. او پسر باب بردلی، مربی تیم ملی فوتبال ایالات متحده است.

شالکه اما از دقایق پایانی نیمه‌ نخست از خواب بیدار شد و توپ و میدان را تا پایان بازی در اختیار گرفت. بازیکنان این تیم موفق شدند در دقایق ۵۲ و ۸۷ به گل برسند. گل اول را کلاس-یان هونتلار و دومی را رائول به ثمر رساندند. این نخستین گل رائول در بوندس‌لیگا بود.

 

رائول گونزالس

در دقیقه‌ ۷۸ این دیدار هم‌چنین رول براوِرز هلندی، مدافع ۲۹ ساله‌ گلادباخ، به دلیل خطا بر روی هونتلار از زمین اخراج شد.

شالکه بدین ترتیب از شکست خانگی در هفته‌ ششم گریخت. شاگردان ماگات موفق شدند با این تساوی امتیازهای خود را به ۴ رسانده و سرانجام از قعر جدول به جایگاه ۱۶ صعود کنند.

دیدار تیم‌های نورنبرگ و آینتراخت فرانکفورت هم با نتیجه‌ ۲ بر 0 به سود آینتراخت به پایان رسید.

شامگاه جمعه (۲۴ سپتامبر/ ۲ مهر) و در نخستین بازی از هفته‌ ششم بوندس‌لیگا، تیم‌های هوفن‌هایم و کلن در خانه‌ کلن به دیدار هم رفتند؛ رویارویی‌ای که در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید. گل نخست این بازی توسط پودولسکی، مهاجم ملی‌پوش کلن در دقیقه‌ ۱۷ به ثمر رسید. گل مهمان را هم دمبا با در دقیقه‌ ۵۴ زد.

هوفن‌هایم با تک‌امتیاز این دیدار ۱۱ امتیازی شد و در جایگاه سوم باقی ماند.

هامبورگ باخت ۲ بر 0 را به تساوی کشاند

دیدارهای هفته‌ ششم در روز شنبه، با دربی شمال آلمان میان تیم‌های وردربرمن و هامبورگ در خانه‌ هامبورگ به پایان رسیدند. سبزپوشان وردربرمن که فصل جاری و هم‌چنین چمپیونزلیگ را چندان موفق آغاز نکرده‌اند، در ابتدای این دیدار ابتکار عمل را به دست گرفته و موفق شدند دو بار در نیمه‌ نخست و به فاصله‌ چهار دقیقه به گل برسند.

گل‌های برمن را مارکو مارین، هافبک جوان و ریزنقش در دقیقه‌ ۲۵ و هوگو آلمیدا، مهاجم پرتغالی این تیم در دقیقه‌ ۲۹ به ثمر رساندند.

نیمه‌ نخست به همین ترتیب به پایان رسید. در نیمه‌ دوم و به ویژه از دقیقه‌ ۵۵ به بعد، برمن تنها ضروری‌ترین کارها را انجام می‌داد و بازیکنان این تیم با تکیه بر ۲ گل در خانه‌ حریف، دقایق را می‌گذراندند.

همین موضوع اما ورق را برگرداند و در پی دوندگی‌های مسمتر میزبان، پیروزی دو بر صفر به تساوی تبدیل شد. شاگردان آرمین فه هم به فاصله‌ ۴ دقیقه به گل رسیدند: فان نیستل‌روی در دقیقه‌ ۵۹ و پیترویپا در دقیقه‌ ۶۳.

این دو گل وردربرمن را باز هم بیدار کرد. هر دو تیم در پی پیروزی بودند تا این‌که باز هم تیم مهمان به گل رسید. ۳ دقیقه مانده به پایان بازی هوگو آلمیدا پاس تماشایی وزلی برزیلی را با یک بغل پا به تور دروازه‌ هامبورگ رساند.

هامبورگ در ادامه هر چه زد به در بسته خورد. آخرین گل برمن در دقیقه‌ ۹۳ بازی هم در موقعیتی مشکوک به آفساید رد شد. به هر صورت این بازی با نتیجه‌ ۳ بر ۲ به سود برمنی‌ها به پایان رسید.

به گزارش دویچه‌وله، شاگردان شاف با این ۳ امتیاز شیرین در خانه‌ حریف ۷ امتیازی شده و با ۳ پله صعود به جایگاه یازدهم جدول رسیدند. هامبورگ نیز که مانند بایرن مونیخ ۸ امتیازی‌ است در مکان هفتم جدول قرار دارد.

هفته‌ ششم بوندس‌لیگا روز یکشنبه (4 مهر) با دیدار وولفسبورگ - فرایبورگ و مسابقه‌ کایزرزلاترن - هانوفر به پایان می‌رسد.

 

کد خبر 116903
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز