همشهری آنلاین: هفته‌ چهارم بوندس‌لیگا عصر یکشنبه به پایان رسید. شهرآورد شمال میان تیم‌های هامبورگ و سن‌پاولی به تساوی یک بریک انجامید. شالکه هم در ادمه‌ شکست‌های خود، در خانه ۳ بر 1 مغلوب بوروسیا دورتموند شد.

bundesliga

شهرآورد شمال آلمان میان تیم‌های هامبورگ و سن‌پاولی، نخستین دیداری بود که عصـر یکشـنبه (۱۹ سپتامبر/ ۲۸ شهریور)، در آخرین روز از هفته‌ چهارم بوندس‌لیگا برگزار شد. تلاش دو تیم که پس از حدود ۸ سال و نیم بار دیگر در برابر هم قرار می‌گرفتند، در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

نخستین گل دیدار یادشده را فابیان بُل، هافبک سن‌پاولی، در دقیقه‌ ۷۷ با ضربه‌ پای راست وارد دروازه‌ حریف کرد. گل هامبورگ را نیز ملادن پتریچ کروات ۱۱ دقیقه‌ بعد با ضربه‌ تماشایی روی پای چپ، به ثمر رساند.

به اعتقاد هولگر استانیسلاوسکی، مربی سن‌پاولی، هیچ‌کدام از دو تیم فوتبال خوبی بازی نکردند. او هم‌چنین از دست‌دادن "پیروزی تاریخی" تیمش در شهر‌آورد هامبورگ را تا حدی بداقبالی خواند.

شالکه هم‌چنان می‌بازد

دیدار حساس شالکه برابر دورتموند دیگر بازی عصر یکشنبه بود. شالکه که بدترین روزهای خود در تاریخ باشگاه از نظر نتایج در بوندس‌لیگا را تجربه می‌کند، در بازی چهارم هم موفق نشد امتیازی کسب کند. در مقابل شاگردان زردپوش یورگن کلوپ با ارائه‌ بازی‌ای تماشایی و حساب‌شده در خانه‌ حریف، موفق به شکست ۳ بر 1 شالکه شدند. این نخستین پیروزی دورتموند بر شالکه از حدود ۵ سال و نیم پیش، و نخستین پیروزی این تیم با هدایت یورگن کلوپ بر شالکه است.

ستاره‌ دورتموند در این بازی بدون شک شینجی کاگاوا، هافبک ژاپنی این تیم بود که در فصل جاری با تنها ۳۵۰ هزار یورو به دورتموند پیوسته است. او دو گل نخست تیمش را به ثمر رساند، پیش از این‌که جای خود را به روبرت لواندوفسکی لهستانی، زننده‌ گل سوم بدهد. این مهاجم که در فصل جاری به دورتموند آمده و فصل گذشته آقای گل لیگ برتر کشورش شده، نخستین گل خود در بوندس‌لیگا را در دقیقه‌ ۸۶ وارد دروازه‌ مانوئل نویر کرد.

 

کاگاوا

شاگردان آبی‌پوش فلیکس ماگات تک‌گل خود را توسط کلاس‌یان هونتلار، خرید تازه‌ تیم در دقیقه‌ ۸۹ بازی وارد دروازه‌ حریف کردند. این هم نخستین گل این مهاجم هلندی در لیگ برتر آلمان بود. شالکه هم‌چنین از دقیقه‌ ۶۱ به بعد و در پی دو اخظاره‌شده نیکولا پلستای فرانسوی، مدافع تازه‌وارد تیم، ده‌نفره به بازی ادامه داد.

به گزارش دویچه‌وله، ستاره‌ این تیم در دیدار هفته‌ چهارم مانوئل نویر، دروازه‌بان شماره‌ یک تیم ملی آلمان بود. او با وجود دریافت ۳ گل که عموما حاصل ضعف خط دفاعی بود، بسیاری از موقعیت‌های دورتموندی‌ها را از آنان گرفت. زردپوشان دورتموند علاوه بر ۳ گل زده، ۳ بار هم توپ را به دیرک دروازه‌ شالکه کوبیدند.

این پیروزی شیرین در خانه‌ حریف، تیم بوروسیا دورتموند را در جدول رده‌بندی بوندس‌لیگا تا جایگاه سوم بالا برد.

مصاف لورکوزن مقابل نورنبرگ، پایان‌بخش هفته‌ چهارم بوندس‌لیگا بود؛ دیدار ضعیف از سوی هر دو تیم که در نهایت بدون گل مساوی به پایان رسید.

در پایان هفته‌ چهارم، تیم‌های ماینتس، هوفن‌هایم و دورتموند در جدول اول تا سوم هستند. شالکه نیز به‌عنوان تنها تیم بدون امتیاز فصل ۲۰۱۰ - ۲۰۱۱ تا این جای کار، از آخر اول است.

کد خبر 116450
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز