همشهری آنلاین : مدیر کل دفتر ارزیابی و نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همزمان با بازگشایی دانشگاهها با تشریح آمار پذیرش و ورودی‌های آموزش عالی در سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها گفت:

وزارت علوم

امسال در کل آموزش عالی در حدود سه میلیون و 750 هزار نفر به تحصیل اشتغال خواهند داشت.

رضا عامری در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: در سال تحصیلی 90-89 در مقطع کارشناسی ارشد 50 هزار و 520 نفر از طریق آزمون و بیش از پنج هزار نفر نیز به روش بدون آزمون و با تأیید سازمان سنجش آموزش کشور وارد آموزش عالی می‌شوند.

وی اظهار داشت: همچنین بیش از 500 هزار داوطلب نیز از طریق آزمون سراسری به دانشگاههای وزارت علوم وارد می‌شوند.

مدیر کل دفتر ارزیابی و نظارت وزارت علوم گفت: در مقطع دکتری نیز تقریبا 7 هزار و 500 نفر در دانشگاههای وابسته به وزارت علوم پذیرفته شده‌اند.

وی با اشاره به آمار کل آموزش عالی در آستانه سال تحصیلی جدید افزود: در حدود 3 میلیون و 750 هزار نفر در آستانه سال تحصیلی 90-89 در کل آموزش عالی کشور مشغول به تحصیل خواهند بود.

عامری اظهار داشت: 64 درصد کل جمعیت آموزش عالی کشور در سال تحصیلی جدید را دانشجویان کارشناسی، 6 درصد کارشناسی ارشد، یک درصد دکتری تخصصی و بقیه را کاردانی تشکیل می دهد. همچنین سه درصد نیز دانشجویان پزشکی هستند.

وی درباره آمار فارغ التحصیلی در هر سال نیز گفت: سالانه در حدود 280 تا 300 هزار نفر در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل می شوند. در دوره کارشناسی ارشد نیز تقریبا 15 تا 20 هزار نفر و در دوره دکتری حدود یک هزار و 500 تا دوهزار نفر از دانشگاههای آزاد و وزارت علوم فارغ التحصیل می‌شوند.

کد خبر 116827

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز