شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

شهروندان 14 استان در گوشه و کنار کشور 28 و 29 شهریور باید منتظر تغییرات جوی مانند رعد و برق و بارش باران باشند

rain

بررسی نقشه‌های پیش‌یابی سازمان هواشناسی نشان می‌دهد که امروز یک موج کوتاه از غرب کشور عبور کرده و سبب ایجاد ناپایداری‌هایی به شکل بارش باران، گاهی با رعد و برق در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و شمال کشور می‌شود. بر این اساس امروز در برخی نقاط استان‌های کردستان، همدان، لرستان، زنجان، قزوین، تهران، مرکزی، شمال کرمانشاه، غرب اصفهان، جنوب استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و برخی نقاط استان‌های اردبیل، گیلان و غرب مازندران، بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که این شرایط در روز دوشنبه برای مناطق شمالی البرز مرکزی و البرز شرقی نیز رخ می‌دهد.

28 و 29 شهریور هم شرایط برای ایجاد گرد و خاک روی کشور عراق فراهم خواهد شد که احتمالا مناطق مرزی استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. در همین ارتباط پرویز رضا‌زاده کارشناس سازمان هواشناسی درباره پیش‌بینی این سازمان برای هوای تهران به همشهری گفت: آسمان تهران امروز کمی ابری به‌تدریج همراه با افزایش ابر ، رگبار ، رعد و برق و وزش باد در دامنه البرز پیش‌بینی می‌شود که این ‌ شرایط در شهر نیز به‌صورت کم و بیش انتظار می‌رود.

وی در ادامه افزود: همچنین دمای هوا با یک درجه کاهش نسبت به دیروز در کمترین زمان به 16درجه و در گرم‌ترین زمان هم به 26 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. طبق پیش‌بینی‌ها فردا نیز آسمان پایتخت نیمه‌ابری خواهد بود‌ در بعد از ظهر رشد ابر و وزش باد در ارتفاعات روی می‌دهد‌.

حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز به 17و26درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید. گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که برای امروز و فردا استان خوزستان با 39درجه در هنگام ظهر بیشترین دما را داشته و چهار محال و بختیاری با دمای 6 درجه قبل از طلوع آفتاب، کمترین دما را در کشور خواهد داشت.

کد خبر 116337

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز