شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: با‌ اینکه مسئولان آموزش و پرورش از احیای مرکز تربیت معلم سخن می‌گویند و بر این نکته تأکید می‌کنند که تنها راه ورود به آموزش و پرورش «تربیت معلم» است امسال اما 20هزار نفر از ظرفیت پذیرش این مراکز خالی مانده‌است.

student

 رئیس کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از سیاست‌هایی که منجر به خالی‌ماندن ظرفیت 20هزار نفری مراکز تربیت معلم شده است به مهر گفت: اطلاعات رسیده درباره مراکز تربیت معلم بسیار نگران‌کننده است و این مراکز به جای اینکه پاسخگوی داوطلبان باشند به سمت انحلال می‌روند.

علی عباسپور تهرانی اظهار کرد: متأسفانه سیاست‌های مدونی راجع به مراکز تربیت معلم و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای اتخاذ نشده‌است. براساس آخرین اطلاعاتی که داریم ظرفیت مراکز تربیت معلم در کنکور سراسری 22هزار نفر اعلام شده که این ظرفیت به فرهنگیان اختصاص داده شده‌است. به گفته رئیس کمیسیون آموزش مجلس اختصاص این میزان سهمیه در حالی است که حدود 2هزار فرهنگی بیشتر در کنکور شرکت نکردند.

نماینده مردم تهران اعلام کرد: بنابراین 20هزار ظرفیت مراکز تربیت معلم خالی می‌ماند و عملا مراکز تربیت معلم به سمت انحلال پیش می‌روند. اخباری داریم که چندین مرکز تربیت معلم مهم منحل شده و در حال ادغام در مراکز دیگر هستند.

عباسپور با یادآوری مصوبه مجلس مبنی بر موظف‌شدن آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای برای پذیرش دانشجو گفت: آزمون برگزار کردند و نتایج را نیز اعلام کردند اما باز ظرفیت‌های مراکز فنی و حرفه‌ای را به فرهنگیان محدود کردند؛ به این ترتیب بسیاری از دانشجویان زبده که سطح علمی بالایی هم دارند از ورود به آموزشکده‌ها باز ماندند در حالی که در مراکز فنی و حرفه‌ای نیز ظرفیت بالا ست و پر نمی‌شود.

تلاش برای احیای مراکز تربیت معلم

این اظهارات در حالی است که وزیر آموزش و پرورش تاکنون بارها از تلاش برای احیای مراکز تربیت معلم خبر داده‌است. حاجی‌‌بابایی دی ماه 88 در همایش مسئولان نهضت سواد‌آموزی تأکید کرد که «روش جذب نیرو از این پس در آموزش و پرورش تغییر می‌کند و تنها راه جذب نیرو «تربیت معلم» است».وی خرداد‌ماه امسال نیز اعلام کرد: «کار‌گروه ویژه‌ای را تعیین کرده‌ام تا ساختار نظام تعلیم و تربیت را برای احیای آن طراحی و برنامه‌ریزی کند.»

کد خبر 116328

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز