سه‌شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۶
۰ نفر

گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: عملکرد وزارت آموزش و پرورش در استخدام 40 هزار نیروی جدید و معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی موجب شده تا احتمال استیضاح حاجی‌بابایی در مجلس قوت گیرد و طرح فوریتی اصلاح قانون تعیین تکلیف استخدام حق‌التدریسی‌‌ها رأی بیاورد

مجلس شورای اسلامی

قاسم محمدی، نماینده‌ مردم اردبیل در گفت‌وگو با ایسنا، از جمع‌آوری امضای 30نماینده مجلس برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش خبر داد. وی درباره دلایل استیضاح گفت: برگزاری آزمون استخدامی معلمان که شاهد برخی تبعیض‌ها و اعلام نظرها در نحوه‌ برگزاری و اعلام نتایج آن بودیم و به تبع آن مراجعات گسترده مردمی به نمایندگان، موجب مطرح شدن درخواست استیضاح حاجی‌بابایی در مجلس شده‌است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس، ساماندهی نشدن آموزشکده‌های فنی از سوی آموزش و پرورش و اعتراضات گسترده‌ معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی را از دلایل دیگر استیضاح وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد. محمدی اظهار کرد: موضوع استخدام معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد‌آموزی با وجود مصوبه، مورد غفلت واقع شده‌است.

وی با ابراز نگرانی از وضعیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش که امنیت و بهداشت نظام تعلیم و تربیت را زیر سؤال می‌برد، گفت: برخوردهای نامناسبی با معلمان انجام می‌شود و کرامت انسانی آنها در توزیع معلمان در کشور رعایت نمی‌شود. وی هدف از استیضاح وزیر آموزش و پرورش را انضباط‌‌بخشی به مدیریت و نظام تعلیم و تربیت رسمی کشور اعلام کرد.

با آنکه محمدی، نماینده مردم اردبیل از جمع‌آوری 30 امضا برای استیضاح وزیر آموزش و پرورش خبر داد ولی کاظم موسوی، عضو کمیسیون آموزش مجلس با رد موضوع استیضاح حاجی‌بابایی گفت: مجلس از وزیر آموزش و پرورش حمایت خواهد کرد.

ادامه اعتراضات به آزمون استخدامی

ادامه اعتراضات به آزمون استخدامی آموزش و پرورش موجب شده تا برای کاهش این اعتراضات و جلوگیری از مراجعه معترضین به نمایندگان مجلس، وزارت آموزش و پرورش هیات‌هایی برای پاسخگویی به اعتراض شرکت‌کنندگان در این آزمون تشکیل دهد. وزیر آموزش و پرورش دیروز در این باره اعلام کرد: برای رسیدگی و پاسخگویی به اعتراضات شرکت‌کنندگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، 30 هیات ‌در استان‌ها مستقر شده‌اند.

حاجی‌بابایی درباره اینکه اسامی برخی شرکت‌کنندگان در آزمون استخدامی آموزش و پرورش در روزهای اولیه اعلام نتایج در سایت وزارت آموزش و پرورش جزو قبول شدگان بود اما پس از چند روز حذف شد، گفت: این اقدام تنها در یکی از استان‌ها به‌صورت آزمایشی برای رفع مشکلات صورت گرفت که نتایج مناسبی نیز در پی داشت.

تصویب فوریت اصلاح قانون تعیین تکلیف استخدام حق التدریسی‌‌ها

نمایندگان مجلس به یک فوریت طرح اصلاح و الحاق موادی به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش مصوب 1388 و 89 رأی دادند.

طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف استخدام معلمین حق‌التدریسی و آموزشیاران به‌صورت دوفوریتی مطرح شد که 2 فوریت آن رأی نیاورد و در پیشنهاد یک فوریت آن از 218 نماینده حاضر 126 نفر رأی موافق، 58 نفر رأی مخالف و 5 نفر رأی ممتنع دادند و یک فوریت این طرح تصویب شد. براساس این طرح مواد مربوط به استخدام معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت در قانون، اصلاح و برخی از مواد نیز به این قانون الحاق می‌شود.

در اصلاح برخی مواد این قانون آمده است درصورت وجود مجوز جذب و استخدام، وزارت آموزش و پرورش مکلف است استخدام همه معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی موجود و یا آنهایی که بعدا به‌کار‌گیری می‌شوند را در اولویت قرار داده و با هر میزان سابقه و به هر ترتیب اولویت سابقه و مدرک تحصیلی و استان‌های مورد نیاز و رشته‌های مورد نیاز و جنسیت مورد نیاز اقدام کند.

کد خبر 115675

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز