مدیرعامل شرکت پتروشیمی از توقف بخش عمده صادرات پتروشیمی کشور و احتمال واردات بنزین از اول مهرماه خبر داد.

بنزین

عبدالحسین بیات دلیل این کاهش صادرات محصولات پتروشیمی را تولید بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی دانست و افزود: در حال حاضر هیچ‌گونه کمبودی برای تامین نیازهای واحدهای پایین دستی پتروشیمی در کشور وجود ندارد.

وی درباره جزئیات طرح تولید بنزین سوپر با بیان اینکه هم‌اکنون با اضافه شدن برخی از افزودنی‌ها ظرفیت تولید بنزین در 6 مجتمع پتروشیمی به 19 میلیون لیتر در روز رسیده است، گفت: هم‌اکنون تولیدات مجتمع‌های پتروشیمی به پالایشگاه‌های نفت منتقل می‌شود و با اعمال برخی تغییرات امکان تولید بنزین با عدد اکتان بالا در داخل کشور فراهم شده است.

معاون وزیر نفت از تولید ضربتی بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی به‌عنوان شکست تحریم‌ها یاد کرد و افزود: هم‌اکنون فضای خرید بنزین برای ایران برعکس شده است و حتی برخی از شرکت‌های خارجی قصد دارند روند فروش بنزین را به‌صورت عادی و بدون اثرپذیری از تحریم‌ها ادامه دهند.

بیات از احتمال آغاز واردات بنزین توسط ایران با شرایطی جدید تا اول مهر ماه سال‌جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر تولید بنزین در سایر واحدهای پتروشیمی مورد بررسی قرار گرفته و امکان تولید بنزین در این واحدها درصورت نیاز فراهم شده است.

کد خبر 116239

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز