همشهری آنلاین: برگزاری نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف، پیش از هر چیز، یک اقدام فرهنگی در خدمت صنعت چاپ است

مصحف شریف

به گزارش ستاد خبری این مسابقات، محمدرضا پورمعین، دبیر نخستین دوره مسابقات بین‌المللی چاپ مصحف شریف، ضمن اعلام این مطلب، گفت: هر سال داوری‌هایی در حوزه‌های مختلف صورت می‌گیرد، اما بین این داوری‌ها، جای انتخاب قرآن از نگاه صنعت چاپ، خالی بود. بنابراین این مسابقات در درجه اول به عنوان یک کار فرهنگی در خدمت صنعت، بین مسلمانان از اهمیت برخوردار است.

وی از ارتقاء کیفیت چاپ قرآن به عنوان هدف بعدی برگزاری این مسابقات نام برد و درباره استقبال فعالان عرصه چاپ از این مسابقات اظهار داشت: هر اقدام جدید، موافقان و مخالفانی دارد که خوشبختانه میزان استقبال از برگزاری مسابقه چاپ مصحف شریف، متناسب با این مسابقات بوده است.

پورمعین، همچنین از برگزاری یک نشست با حضور 15 کارشناس در حوزه صنعت چاپ، خبر داد. در این نشست که ساعت 9:30 یک شنبه 28 شهریور در محل دبیرخانه نخستین دوره مسابقات بین المللی چاپ مصحف شریف برگزار می شود، کارشناسان این حوزه، معیارهای داوری این مسابقات را تعیین می‌کنند.

وی توضیح داد: این نخستین بار است که در جهان اسلام چنین معیارهایی در داوری کیفیت چاپ قرآن تعیین می‌شود. تعیین این معیارها می تواند در فرهنگسازی در حوزه چاپ قرآن، تاثیر فوق العاده‌ای داشته باشد.

وی گفت: آخرین فرصت ارسال آثار به دبیرخانه مسابقات، 25 مهر است. حداکثر 10 روز پس از این زمان، داوری آثار آغاز و نتایج داوری نیز نیمه آبان اعلام می شود. با توجه به این که فراخوان شرکت در مسابقه به کشورهای خارجی نیز ارسال شده، احتمال تمدید ارسال آثار وجود ندارد.

کد خبر 116074
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز