یکشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۷
۰ نفر

گروه اقتصادی: واردات کالاهای صنعتی به کشور با انتشار لیست سیاه سوم از سوی وزارت صنایع و معادن در آینده نزدیک محدودتر می‌شود.

پیش‌تر دولت در 2 مصوبه جداگانه خرید 335 قلم کالای صنعتی از سوی دستگاه‌های دولتی را ممنوع کرده بود اما اکنون 2 معاون، یکی معاون وزیر صنایع و معادن و دیگری معاون وزیر بازرگانی از لیست سومی خبر می‌دهند که واردات 1300 کالای صنعتی را متوقف خواهد ساخت.

معاون اقتصادی وزیر صنایع به فارس گفت: تا‌کنون 2 لیست از کالاهای ممنوع‌الخرید برای دستگاه‌های دولتی تهیه شده و لیست سوم نیز در حال تدوین است. افشین روغنی افزود: به‌محض اینکه تعداد کالاهای موجود در این لیست به میزان قابل‌قبولی برسد، این لیست نیز جهت اجرا به دستگاه‌های مربوطه اعلام خواهد شد.وی تصریح کرد: کالاهای ذکر شده در این لیست‌ها، محصولاتی هستند که با کیفیت مناسب در داخل تولید می‌شوند و نیازی به واردات آنها نیست.

1300 کالای صنعتی در صف توقف واردات

رئیس‌کل سازمان توسعه تجارت نیز با بیان اینکه واردات برنج تا پایان آذر ماه ممنوع شده است، گفت: براساس اطلاعات غیررسمی ما وزارت صنایع لیست 1300 قلم کالای غیرضروری را برای ممنوعیت واردات آماده کرده است.

بابک افقهی معاون وزیر بازرگانی تصریح کرد: در مهلت 10 روزه‌ای که وزیر بازرگانی به وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنایع و وزارت بهداشت داده است وزارت جهاد با استفاده از ظرفیت‌های قانونی خود لیست کالاهای غیرضروری را اعلام کرده است و براساس اطلاعات غیررسمی ما وزارت صنایع نیز لیست 1300قلم کالای غیرضروری را تهیه کرده است.

او گفت: وزارت بهداشت به‌رغم اینکه طیف قابل توجهی از کالاهای غیرضروری نظیر لوازم آرایش و مکمل‌های غذایی را در حوزه کاری خود دارد هنوز لیستی اعلام نکرده است.

گمرک خبر ندارد

مدیرکل دفتر واردات گمرک در گفت‌وگو با مهر درباره ممنوعیت ثبت سفارش واردات 49 محصول کشاورزی گفت: در این خصوص ابلاغیه‌ای به گمرکات کشور ارسال نشده و ابلاغ آن از طریق وزارت بازرگانی باید انجام شود. ناصر ابراهیمی خاطرنشان کرد: به محض اینکه دستورالعمل آن به گمرک ابلاغ شود، گمرک ایران نیز آن را به سایر گمرکات کشور ابلاغ خواهد کرد.

کد خبر 115939

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز