جمعه ۱ دی ۱۳۸۵ - ۱۷:۱۴
۰ نفر

علی اصغر محمدی: * 22 آبان ماه گذشته بود که یک پژوهشگر اسرائیلی در مرکز هرتزلیا به‌نام جی باخور در مقاله‌ای که در روزنامه صهیونیستی معاریو به چاپ رساند، صراحتا از ضرورت تجزیه عراق سخن به میان آورد.

او گفت: «اگر جنگ آمریکا علیه عراق به تجزیه این کشور نینجامد درحقیقت اساسا شکست خورده به‌شمار می‌آید و اهداف خود را محقق نکرده است.» او همچنین در مصاحبه با رادیوی ارتش اسرائیل خواستار پایان وحدت عراق و تقسیم آن به کشورهای کوچک با گرایشات طائفه‌ای شد.
* یک ماه طول کشید تا این نگرش به برخی علمای وهابی که مدعی اسلام و اهل سنت عراق شده‌اند برسد و بیانیه آتش‌افروزانه خود را منتشر کنند و به هیزم جنگ شیعه و سنی در عراق تبدیل شوند. آیا این افراد نمی‌دانند که درگیری مذهبی تنها راه تجزیه عراق است، و آمریکایی‌ها از ابتدای ورود به عراق هر از چندی در این آتش دمیده و مردم عراق را به جان هم انداخته‌اند تا خود در امان باشند.
* جریان‌های منحرف تکفیری که یقینا از سوی آمریکا و اسرائیل هدایت می‌شوند هرچند که ادعای دیگری داشته باشند، روزگاری آتش این فتنه را در عراق برافروختند، و متأسفانه درخواست ملتمسانه حکما و عقلای شیعه عراق و رهبران دل‌نگران جمهوری اسلامی ایران  گوش شنوایی در طرف مقابل نیافت و رفته رفته این فتنه در عراق ریشه دواند.
* با کمال تأسف باید گفت که اگر امروز برای درمان این فتنه چاره‌اندیشی نشود، عراق نه‌تنها به‌سوی تجزیه پیش خواهد رفت بلکه شعله‌های این فتنه دامن همه آتش‌افروزان را خواهد گرفت. عراق افزون بر تنوع مذهبی و قومی ویژگی دیگری نیز دارد که ساختار قبیله‌ای آن است. دامن زدن به جنگ مذهبی و طائفه‌ای  لاجرم این کشور را به سوی جنگ قبیله‌ای نیز خواهد کشاند و آنگاه آتش‌افروزان کنونی عقوبت همداستانی با دشمنان امت اسلام را لمس خواهند کرد. بیهوده نیست که علمای بزرگ کشورنگرانند، زیرا آنها به جان و ناموس همه مسلمانان در عراق می‌اندیشند. ملت‌های مسلمان که به همراه مردم عراق نگران شعله‌ورتر شدن آتش فتنه در عراقند انتظار دارند که علمای سنی و رهبران روشنفکر جهان اسلام به همراه مراجع عظام شیعه با اقدام چند روحانی‌نمای وهابی به مخالفت درآیند و از جان و ناموس همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی محافظت کنند.
کد خبر 11590

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز