همشهری آنلاین: سربازان آمریکایی برای تفریح غیرنظامیان افغان را می‌کشتند.

Guardian news

به گزارش واحد مرکزی خبر ، روزنامه گاردین در شماره امروز خود با اشاره به این مطلب نوشت، دوازده سرباز آمریکایی متهم هستند با ایجاد یک "تیم مرگ مخفی شهروندان افغان را به طور تصادفی انتخاب و آنها را با نارنجک منفجر می کردند و یا با گلوله می کشتند و انگشتان آنها را به عنوان نشان پیروزی جمع می‌کردند."

 

Guardian

پنج تن از این سربازان به قتل سه مرد افغان متهم هستند که ظاهرا در حملات جداگانه ای که امسال صورت گرفته است، کشته شدند. هفت تن دیگر به مخفی کردن این کشتارها و حمله به سربازی که تخلفات دیگر این گروه نظیر سرقت حشیش از غیرنظامیان و استعمال ان را گزارش کرد، متهم هستند.

این یکی از جدی ترین اتهامات جنایت جنگی است که در افغانستان صورت گرفته است و در ان اعضای تیپ پیاده نظام استرایکر مستقر در استان قندهار در جنوب افغانستان به انجام دادن این نوع کشتارها متهم شده اند.

بر اساس انچه بازرسان و مدارک حقوقی نشان می دهد، بحث بر سر کشتن غیرنظامیان افغان از نوامبر گذشته و زمانی اغاز شد که سرگروهبان کلوین گیبس وارد پایگاه عملیاتی رامرود شد. دیگر سربازان به کمیته بررسی جنایی ارتش گفتند گیبس با افتخار درباره انچه در عراق مشاهده کرده بود، سخن می گفت و اینکه چقدر اسان می شود با "پرتاب کردن نارنجک به سمت افراد انها را کشت".

بازرسان گفتند گیبس همراه با سرباز دیگری به نام جرمی مورلاک تیم مرگ را ایجاد کردند. انها در ماه های بعد در حین گشت زنی در افغانستان، دست کم سه غیرنظامی افغان را با نارنجک یا شلیک گلوله کشتند.

آرمی تایمز گزارش داد دست کم یکی از این سربازان به عنوان نشان پیروزی به جمع اوری انگشتان قربانیان اقدام می کرد.

پنج تن از این سربازان به قتل و اتهامات دیگر متهم شده اند. همه این سربازان اتهامات خود را رد کردند. این افراد در صورتی که محکوم شوند، با مجازات مرگ یا حبس ابد روبرو هستند.

این کشتارها در ماه مه فاش شد زمانی که ارتش بررسی درباره حمله خشونت امیز به سربازی را اغاز کرد که به مقامات مافوق خود گفته بود افراد هم گروه او حشیش استعمال می کنند و ان را عمدتا از غیرنظامیان می دزدند.

کد خبر 115791
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز