پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۵ - ۱۴:۲۴
۰ نفر

همشهری‌آن‌لاین- محمد رسولی: "تولید ربات‌ها باید به سمتی برود که دیگر از انسان‌ها دستور نگرفته و به صورت خودکار تمامی کارها را انجام دهند."

دولت انگلیس به جز نکته فوق همچنین اعلام کرده که بالاخره روزی فراخواهد رسید که ربات‌ها به حدی باهوش ‌شوند که ب‌توانند بدون دخالت بشر زندگی کرده، کارها را انجام داده، فکر کنند و مشکلات همنوعان خود را برطرف کنند.

در این صورت می‌بایست برای آنها قوانین کار و امور اجتماعی خاصی تهیه دید که علاوه بر برخورداری از حقوق اجتماعی، برای بشر نیز مفید باشند و اصطلاحا بشر را از یک سری امور خسته‌کننده و تکراری رهایی دهند و نهایتا شرایط زندگی بشر را بهبود بخشند.
دولت انگلیس با وضع قانونی قصد دارد ربات‌ها را به عنوان شهروند بپذیرد و از حقوق شهروندی بهره‌مند سازد. در این‌صورت ربات‌ها می‌توانند به علت سوء استفاده آْدم‌ها از آنها و نقض حقوق توسط دیگران شکایت کرده و حق خود را دریافت کنند. طبق این قانون دولت نیز موظف به برآورده کردن کلیه حقوق اجتماعی نظیر حقوق ماهانه، خانه مسکونی و حفظ سلامت فیزیکی (رفع ایرادهای فیزیکی و مکانیکی) خواهد شد.
این تحقیقات که توسط کارشناسان دولت انگلیس انجام گرفته است قرار است در آینده اجرا شود ولی نه در آینده نزدیک بلکه برای تحقق این موضوع حداقل بیست سال زمان لازم است تا ربات‌ها به هوشمندی لازم برسند.
این گزارش که توسط دفتر علوم و تحقیقات و فناوری دولت انگلیس و با همکاری چند شرکت خصوصی انگلیسی انجام شده است به جهت تعیین خط مشی و برنامه ریزی بلند مدت دولت برای 50 سال آینده بوده است.


Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 11544

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز