مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۹ - ۰۶:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر هفته جهانی فضا در ایران از برگزاری مراسم هفته جهانی فضا از 13 تا 18 مهر ماه سال جاری در کشور خبر داد.

isa

دبیر هفته جهانی فضا در ایران از برگزاری مراسم هفته جهانی فضا از 13 تا 18 مهر ماه سال جاری در کشور خبر داد و گفت: سازمان ملل متحد روزهای 4 تا 10 اکتبر هر سال مقارن با 12 تا 18 مهرماه را به عنوان هفته جهانی فضا نامگذاری کرده است. در این هفته نقش فضا در زندگی انسان‌ها ترویج و تبیین می‌شود.

دلیل تعیین این تاریخ، بزرگداشت دو نقطه عطف در حوزه دسترسی به فضا است. 4 اکتبر 1957، تاریخ پرتاب اولین ماهواره ساخت بشر است و روز 10 اکتبر 1967 نیز تاریخ امضای قوانین مربوط به فعالیت کشورها در حوزه کشف و بهره‌برداری صلح‌آمیز از فضای ماورای جو از جمله ماه و سایر اجرام آسمانی است.

محمد فروهر افزود: مراسم افتتاحیه این هفته با توجه به مصادف شدن با شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) با یک روز تاخیر در تاریخ 89.7.13 در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار می‌شود.

به گزارش سازمان فضایی ایران، فروهر بازدید از آسمان نما، برگزاری نمایشگاه‌هایی در زمینه فضا در مدارس و مسابقه نقاشی، مقاله نویسی، ساخت ماکت و طرح‌ها و ایده‌های جدید در امور فضایی را از دیگر برنامه‌های این هفته ذکر کرد و افزود: همایش بازشناخت اسرار کیهان، همایش فضا و فناوران فضایی، کارگاه آموزشی استفاده از فناوری فضایی به منظور مدیریت بلایای طبیعی، گردهمایی انجمن‌های علمی هوا فضا، کارگاه آموزشی روند ثبت فنی - مقرراتی شبکه‌های ماهواره‌ای ITU، سمینار کارایی سنجش از دور در مطالعات بلایای طبیعی، سمینار پزشکی از راه دور، مراسم اختتامیه و اعطای محصولات فرهنگی سازمان فضایی به برگزیدگان این هفته از دیگر برنامه‌های درنظر گرفته شده برای هفته جهانی فضا در ایران است.

دبیر هفته جهانی فضا در ایران خاطرنشان کرد: برنامه تور فرهنگی - آموزشی از دیگر برنامه‌های جانبی این هفته در ایران است و به همین مناسبت گروهی به اجرای برنامه با موضوع فضا در تعدادی از شهرهای کشور می‌پردازند.

کد خبر 115416
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز