شنبه ۱۳ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۷:۴۴
۰ نفر

مرحله مقدماتی یورو 2012 با شکست خانگی عجیب فرانسه مقابل بلاروس شروع شد؛ درحالی‌که اکثر مدعیان توانستند کارشان را با پیروزی شروع کنند. دیگر نتیجه غیرمنتظره جمعه شب تساوی خانگی پرتغال مقابل قبرس بود.

فوتبال

فرانسوی‌ها امید زیادی داشتند که با پیروزی در استاد دو فرانس، مصایب جام جهانی را فراموش و با هواداران شان آشتی کنند ولی گل دقیقه 86 کیسلیاک که نخستین حمله بلاروس محسوب می‌شد، بدترین سناریو را برای میزبان رقم زد. بلان که به‌دلیل محرومیت و مصدومیت در این بازی نمی‌توانست از‌ریبری، اورا، گورکف و نصری استفاده کند، بن زما را هم قبل از بازی و رمی و ساها، 2 مهاجمش را در جریان بازی از دست داد تا بدشانسی هایش کامل شود.

در ترکیب جدید فرانسه تنها والبوئنا، هافبک مارسی و مالودا نمایش خوبی داشتند و بازیکنانی مثل منز، هافبک رم و دیابی، هافبک آرسنال در حد انتظار نبودند. تنها گل بلاروس هم روی اشتباه کلیشی، مدافع چپ آرسنال به ثمر رسید. این چهارمین شکست متوالی فرانسه محسوب می‌شود.

بلان برای بازی دشوار سه‌شنبه در زمین بوسنی می‌تواند روی بازگشت احتمالی بن زما حساب کند. او درباره شکست تیمش اینگونه گفت:«تساوی در این بازی می‌توانست نتیجه متوسطی باشد و ما را صاحب نخستین امتیاز می‌کرد. باید در بوسنی جبران کنیم.» بوسنی به لطف پیروزی 3 بر صفر در زمین لوکزامبورگ حالا صدرنشین گروه D است.

پراندلی اما به اندازه بلان بدشانس نبود و توانست ایتالیا را در خانه استونی به نخستین پیروزی در 7 بازی اخیر برساند. اشتباه سالواتوره سیریگو، دروازه‌بان ایتالیا موجب شد این تیم نیمه اول را با شکست به رختکن برود ولی 2 گل کاسانو و بونوکی روی 2 ضربه کرنر نتیجه بازی را تغییر داد.

با وجود پیروزی اما چهره‌های جدید تیم ملی ایتالیا بدون اعتماد به نفس بازی کردند. پراندلی پس از نخستین پیروزی‌اش روی نیمکت ایتالیا گفت: «احساس عجیبی دارم، در نیمه دوم واکنش خوبی داشتیم و شایسته پیروزی بودیم. در نیمه دوم گفتم باید سرعت‌مان را بیشتر کنیم.» در گروه C صربستان با برد 3 بر صفر در خانه جزایر فارو صدرنشین شد.

انگلیس هم در ویمبلی با 4 گل بلغارستان را شکست داد تا یک بار دیگر هوادارانش را امیدوار کند. جرمن دفو با زدن 3 گل ستاره انگلیس بود ولی آنچه کاپلو را خوشحال کرد، درخشش دوباره رونی پس از جام جهانی فاجعه بارش بود. سرمربی انگلیس گفت: «از رونی در پست متفاوتی استفاده کردم. او خیلی خوب بازی کرد. او باید جلوی 2 هافبک میانی بازی می‌کرد و از این منطقه به حملات اضافه می‌شد.»

آلمان هم بدون بالاک در خانه بلژیک به پیروزی یک بر صفر رسید. کلوزه که به تازگی گفته می‌خواهد در جام‌جهانی 2014 هم بازی کند، در شروع نیمه دوم زننده تک گل بازی بود. در گروه A اما ترکیه که حالا هیدینک را روی نیمکت دارد به خاطر پیروزی 3 بر صفر در خانه قزاقستان به صدر جدول رسید.

اسپانیا، قهرمان جهان و اروپا هم شروع آسانی داشت و در لیختن اشتاین با 4 گل به پیروزی رسید. تورس پس از جام جهانی ضعیفش، با زدن 2 گل ستاره اسپانیا بود. پرتغال در غیاب رونالدوی مصدوم و کروش محروم که روی سکوها نشسته بود، در گیمارش مقابل قبرس به تساوی 4 بر 4 رسید.

قبرس میهمان به کمک اشتباهات مدافعان پرتغال در نیمه اول 2 بار پیش افتاد ولی درنهایت 2 تیم با تساوی به رختکن رفتند. در نیمه دوم نوبت پرتغال بود که با گل‌های دنی و فرناندز پیش بیفتد ولی قبرس هر دو بار جبران کرد. گل چهارم قبرس در دقیقه 88 به‌ثمر رسید.هلند هم با هت‌تریک هونتلار در خانه سان‌مارینو به پیروزی 5 بر صفر رسید.

کد خبر 115401

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز