همشهری آنلاین: فدراسیون فوتبال ژاپن به انتظار دو ماهه پایان داد و آلبرتو زاکه رونی را به عنوان مربی جدید تیم ملی این کشور معرفی کرد.

zack

سرمربی سال‌های پیش میلان و یوونتوس در جلسه‌ای مطبوعاتی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش ای.اف.سی، زاکه‌رونی 57 ساله ششمین مربی خارجی تیم ملی ژاپن و اولین ایتالیایی نیمکت این تیم خواهد بود که جانشین تاکشی اوکادا شده است.

او چند ماه  پیش‌تر به دلیل عدم موفقیت از یوونتوس برکنار شد. زاک پس از برکناری چیرو فررا، در ماه فوریه سال جاری میلادی به سمت مربیگری یووه برگزیده شده بود ولی تنها 4 ماه بعد از سمتش کنار رفت.

او در فصل 99-98 با تیم آث میلان قهرمانی سری آ ایتالیا را به دست آورد.

پس از استعفای تاکشی اوکادا که ژاپن را به مرحله شانزدهم جام جهانی رساند نام‌های متفاوتی مانند دل بوسکه اسپانیایی،  خوزه پکرمن و مارکو فان باستن هم مطرح شده بود.

از سال 1951 به این سو ژاپن تنها پنج مربی خارجی برای تیم ملی آورده است. هانس اوفت اولین مربی بود که از خارج از ژاپن هدایت تیم را در سال‌های 93-1992 در دست گرفت. فالکائو برزیلی یک سال بعد از آن و فیلیپ تروسیه از سال 1998 دورانی طلایی را آغاز کرد که تا 2002 ادامه داشت.

زیکو و بعد ایویکا اوسیم مربی بوسنیایی ژاپن نفرات آخری بودند که کلید رختکن تیم ملی را در سال 2009 به مربیان داخلی برگرداندند تا تاکشی اوکادا روی نیمکت بنشیند.

لازم به ذکر است که پیش از این در رسانه‌های مختلف از انتخاب پکرمن برای این پست یاد شده بود.

کد خبر 115178
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز