یکشنبه ۷ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

امیر بهادری نژاد: می گویند بازی 2 تیم استقلال و سپاهان در هفته هفتم لیگ برتر یکی از جذاب‌ترین و زیباترین بازی‌های تاریخ لیگ‌برتر ایران بوده است. جالب اینکه مربیان 2 تیم هم، سطح فنی این بازی را بسیار بالا توصیف کردند

Iran National Team

ما هم منکر جذاب‌بودن این بازی - البته تنها از نظر تماشاگران حاضر در ورزشگاه و بینندگان تلویزیونی- نیستیم اما اگر زاویه فنی این مسابقه را ارزیابی کنیم، پی به واقعیت‌های تلخی در مورد فوتبال کشورمان خواهیم برد.بازی جمعه شب 2تیم پرمهره فوتبال ایران به چند دلیل، زنگ خطری بسیار جدی برای تیم ملی به شمار می‌آید؛ آن هم در سالی که قرار است این تیم در جام ملت‌های آسیا شرکت کند.

1بازی استقلال و سپاهان نشان داد که بازیکنان سرشناس و ملی‌پوش این دو تیم هنوز از لحاظ روحی و روانی برای بازی‌های بزرگ آماده نیستند. بازیکن ملی‌پوشی که نتواند فشارهای روانی یک بازی باشگاهی داخلی را تحمل کند، به‌طور حتم در میدان بزرگی چون جام ملت‌های آسیا دچار مشکل تمرکز خواهد شد.

2اشتباهات فردی همواره بزرگ‌ترین عامل در ناکامی تیم ملی در رقابت‌های بین‌المللی بوده است. ما هم می‌دانیم اگر قرار باشد در فوتبال، بازیکنی مرتکب اشتباهات فردی نشود، گلی از خط دروازه‌ها عبور نخواهد کرد اما اگر اشتباهات فردی بازیکنان ملی‌پوش را در بازی جمعه‌شب شمارش کنیم، باید انصافا نگران تیم ملی در جام ملت‌های آسیا باشیم.

3خط دفاعی تیم سپاهان آیینه تمام‌نمای خط دفاعی تیم ملی است. 2مهاجم استقلال که در حال حاضر مورد غضب سرمربی تیم ملی واقع شده‌اند با حرکات سرعتی، مورب و عمقی خود، چنان گسستی در خط دفاعی تیم سپاهان به‌وجود آوردند که سرمربی این تیم مجبور شد در نیمه دوم آرایش دفاعی تیمش را به کلی تغییر دهد. حالا باید پرسید که این خط دفاعی چگونه در برابر بازیکنان تیم‌های سرعتی در جام ملت‌های آسیا مقاومت خواهد کرد؟

باور کنید که اینها دلایلی کاملا موجه برای نگرانی در مورد تیم ملی در رقابت‌های جام ملت‌هاست. بازی جمعه‌شب نشان داد که کادر فنی تیم ملی باید به فکر گزینه‌های دیگری در درون دروازه و خط دفاعی باشد. حاشیه امنیت، بزرگ‌ترین آفت برای آرایش دفاعی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا خواهد بود.

کد خبر 115036

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز