فصل جدید لالیگا از شب گذشته آغاز شد اما نبرد واقعی از امشب شروع می‌شود؛ چرا که قرار است بارسا و رئال مادرید، 2 مدعی قهرمانی برای نخستین بار به زمین بروند

فوتبال خارجی

لالیگا در فصل جدید هم قرار است تبدیل به صحنه نبرد این دو رقیب سنتی و دشمن ابدی باشد؛ رقابتی دو قطبی که سایر تیم‌ها قرار است از دور شاهد آن باشند و با امتیاز گرفتن احتمالی از یکی از این دو تیم بتوانند در آن تاثیر بگذارند.

رئال مادرید که فصل گذشته با وجود هزینه کردن 250 میلیون یورو و خرید ستارگانی مثل رونالدو، کاکا و بن زما در حسرت جام ماند، تابستان به سراغ مورینیو رفت. البته انتخاب این مربی پرتغالی بی‌دلیل نبود؛ چرا که او در چلسی و اینتر نشان داد که متخصص شکست دادن بارساست.

مورینیو اما تنها به مادرید نیامد و مثل همیشه فهرستی طولانی را به مدیران باشگاه برای خرید بازیکنان جدید ارائه داد که در نهایت منجر به خرید دی ماریا، کدیرا، اوزیل و کاروالیو شد. کانالس و پدرو لئون هم جزو پدیده‌های فوتبال اسپانیا هستند که رئال از قبل کار انتقال شان را انجام داده بود.

رئال قرار است در فصل جدید 1-3-2-4 بازی کند. در شرایطی که کاکا 4 ماه غایب است، وظیفه بازیسازی تیم به‌عهده اوزیل خواهد بود و 2 هافبک دفاعی تیم، آلونسو و کدیرا هستند. هیگواین هم درحالی‌که رائول به شالکه رفته مهاجم اصلی تیم است. مورینیو در گفت‌وگوی تازه‌اش با مارکا درباره برنامه‌اش برای رئال گفت:« بارسلونا خیلی خوب بازی می‌کند ولی من نمی‌خواهم از بازی آنها کپی کنم. در ضمن دوست ندارم که در پایان فصل دوم شویم.»

لادروپ: این سخت‌ترین چالش مورینیو است

رئال مادرید که با این تیم جدید حتی از فصل قبل هم پرمهره‌تر است، امشب در گام اول میهمان مایورکاست؛ تیمی که فصل گذشته پنجم شد و با مربیگری مایکل لادروپ، بازیکن سابق رئال و بارسا حریف آسانی نخواهد بود. لادروپ پیش‌بینی می‌کند که مربیگری رئال بزرگ‌ترین چالش مورینیو باشد و انتظارات از او در مادرید فراتر از چلسی و اینتر خواهد بود؛« او در پورتو، چلسی و اینتر نتایج بسیار خوبی گرفته و حالا به مادرید آمده ولی اسپانیا متفاوت است. کار برای کسی که در فوتبال اینجا نبوده دشوار است.»

او به سرنوشت کاپلو اشاره می‌کند که پس از دوبار قهرمانی در رئال از این تیم اخراج شد؛ «آیا در کشور دیگری می‌توانید یک مربی را پیدا کنید که بعد از دوبار قهرمانی اخراج شده باشد؟ این اتفاق فقط در اسپانیا ممکن است. در ایتالیا، نتیجه مهم‌تر از هر چیز دیگری است. در اسپانیا باید برنده شوید و این کار را با بازی زیبا انجام بدهید. او باید با این موضوع کنار بیاید.»

او در کنفرانس خبری قبل از بازی هم به رئال هشدار داد:« من به تیمم اعتماد دارم و می‌دانم بازیکنان من نهایت تلاش‌شان را برای پیروزی انجام خواهند داد. تیم من نیازی به انگیزه دادن ندارد.»

شروع آسان بارسا

بارسا نسبت به رئال شروع آسان‌تری دارد و امشب میهمان سانتاندر است؛ تیمی که فصل قبل به زحمت از سقوط فرار کرد. بارسا هم از عادت همیشگی‌اش در فصل نقل و انتقالات پیروی کرد و تنها چند خرید محدود داشت. مهم‌ترین آنها قطعا داوید ویاست که در سال‌های اخیر مورد توجه بارسا بود و سرانجام به نیوکمپ رفت.

گواردیولا با داشتن ستاره اسپانیا در جام جهانی بود که راحت‌تر توانست از دست مهاجمی جنجالی مثل زلاتان خلاص شود. دیگر خرید مهم بارسا ماسکرانو است که جای خالی یحیی توره را پر می‌کند و دست گواردیولا را برای استفاده از ترکیب‌های مختلف در خط میانی باز می‌گذارد. آدریانوی برزیلی هم که در شروع تابستان از سویا خریده شد، می‌تواند به‌عنوان مدافع راست و چپ بازی کند.

در میان سایر تیم‌ها که برای رتبه سومی تلاش می‌کنند، آتلتیکو مادرید آماده‌تر است. این تیم که جمعه شب با شکست اینتر قهرمان سوپرجام اروپا شد، در نخستین بازی‌اش فردا میزبان خیخون است.

کد خبر 114954

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز