گروه شهری: در ادامه اجرای پروژه احداث بزرگراه شهید باکری، عملیات اجرایی مرحله دوم این پروژه به پایان رسید و این بخش از بزرگراه حد فاصل بزرگراه شهید همت تا دوربرگردان اتوبان تهران - کرج آماده بهره‌برداری شد.

Highway

مازیار حسینی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اعلام این خبر افزود: پروژه احداث بزرگراه شهید باکری در مسیر اصلی از سی متری حصارک تا تقاطع اتوبان تهران - کرج در مجموع به طول 7 کیلومتر به اجرا در آمده است و بدین‌ترتیب عملیات اجرایی کل مسیر این شریان اصلی غرب پایتخت به اتمام رسیده و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

شایان ذکر است که بخش پایانی عملیات این پروژه اتصال مسیر بزرگراه به اتوبان تهران - کرج است که مطابق پیش‌بینی‌های انجام شده اتصال به باند شمالی اتوبان در سال‌جاری و اتصال به باند جنوبی در سال 90 به انجام خواهد رسید.

مجموعه پل‌های متصل‌کننده بزرگراه شهید باکری به اتوبان تهران - کرج با توجه به دهانه‌های وسیع مورد نیاز جهت عبور بدون پایه از روی خط مترو، خطوط از نوع پل‌های معلق کابلی است که از زیبایی و تکنولوژی بالایی برخوردار است و در نوع خود تجربه جدیدی به حساب می‌آید.وی گفت:فاز اول این پروژه حد فاصل حصارک تا شمال بزرگراه همت پیش از این مورد بهره‌برداری قرار گرفته بود و فاز دوم به طول 3.6  کیلومتر از تقاطع بزرگراه همت تا دوربرگردان اتوبان تهران - کرج آماده بهره‌برداری شده است.

این بزرگراه دارای 4خط رفت و برگشت است که یکی از آنها برای ورود به مسیر کندرو درنظر گرفته شده است. معاون شهردار تهران همچنین تصریح کرد: با گشایش این بخش از بزرگراه شهید باکری، مسیر بزرگراه با گذر از تقاطع غیرهمسطح ( پل لاله) که در دست احداث است،‌ همچنین تقاطع‌های کاشانی، حکیم و بلوار فردوس به دور برگردان قبل از اتوبان تهران - کرج وصل می‌شود.

این گزارش حاکی است در تقاطع بلوار فردوس نیز 4شیب راه ورودی (رمپ) وجود دارد که با آغاز بهره‌برداری فاز دوم، همه آنها قابل بهره‌برداری خواهد شد.همچنین در تقاطع حکیم نیز 3شیب‌راه ورودی و 3شیب‌راه خروجی (لوپ) اصلی احداث شده که به جز رمپ شمال غربی، همه آنها قابل بهره‌برداری خواهد بود.بزرگراه شهید باکری در تقاطع آیت‌الله کاشانی دارای 4 شیب راه ورودی است که 3مورد اصلی آن در فاز دوم به بهره‌برداری می‌رسد و بهره‌برداری از شیب راه ورودی شمال غربی منوط به برطرف شدن معارض ملکی است.

کد خبر 114871

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز