سه‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۵
۰ نفر

گروه حوادث: سرباز جوان حین گشتزنی در اطراف سد کرج متوجه غرق شدن یک زن در دریاچه شد و با به خطر انداختن جانش، او را از مرگ حتمی نجات داد.

سرباز فدارکار

ظهر دوشنبه 25 مرداد، ماموران کلانتری 28 کرج هنگام گشتزنی در اطراف رودخانه منتهی به سد کرج، به یک دستگاه خودروی پراید که در آن حوالی پارک شده و همه درهایش باز بود، مشکوک شدند.

ماموران با نزدیک شدن به‌خودرو، متوجه شدند کسی داخل آن نیست و در آن اطراف هم هیچ‌کس به چشم نمی‌خورد. آنها برای پیدا کردن صاحب خودرو که احتمال داشت به کنار سد رفته باشد، به گشتزنی در محل پرداختند و وقتی به حاشیه دریاچه پشت سد رسیدند، زن جوانی را دیدند که داخل دریاچه افتاده و با مرگ دست و پنجه نرم می‌کرد.

یکی از سربازان که مدت‌ها قبل به‌عنوان نجات غریق مشغول به کار بود با دیدن این صحنه به داخل دریاچه پرید و خود را به زن جوان رساند. او هر طوری بود زن جوان را از داخل دریاچه بیرون کشید و با فداکاری، جان او را نجات داد. زن جوان که به‌شدت وحشتزده بود، بعد از اینکه کمی آرام‌تر شد، ماجرای دردناکی را برای سربازان فاش کرد که باعث به خطر افتادن زندگی‌اش شده بود.

او گفت که به خاطر اختلاف با اعضای خانواده‌اش قصد خودکشی داشته و به همین دلیل خود را به داخل دریاچه پشت سد پرت کرده اما هنگامی که در آب دست و پا می‌زده از کارش پشیمان شده و قبل از اینکه جان خود را از دست دهد از سوی سرباز جوان نجات یافته است. با انتقال زن جوان به کلانتری 28 آدران، خانواده وی نیز به آنجا دعوت شدند و ماموران پس از ارائه مشاوره، این زن را در اختیار آنها قرار دادند.

شرح واقعه از زبان سرباز فداکار

سرباز فداکار که محسن امانی نام دارد، در تشریح ماجرا گفت: ساعت 2 بعد از ظهر، در اطراف سد کرج در حال گشتزنی بودیم که یک خودروی پراید توجهمان را جلب کرد. ما با مشاهده کیف و مقداری لوازم شخصی در داخل ماشین، ابتدا احتمال دادیم که خودرو سرقتی باشد اما با این حال تصمیم گرفتیم آن حوالی را جست‌وجو کنیم.

آنجا بود که زن جوان را داخل دریاچه دیدم و وقتی مطمئن شدم که وی در حال غرق شدن است، به آب زدم. وقتی به آن زن رسیدم، وی دو سه متری به زیر آب رفته بود اما با وجود اینکه جلبک‌ها دیدم را کم کرده بودند، به زیر آب رفتم و او را به سطح آب آوردم. بعد شناکنان وی را به حاشیه دریاچه بردم و کمی بعد، او به زندگی برگشت.

این سرباز جوان ادامه داد: من به‌مدت 2سال به‌صورت حرفه‌ای در دوره‌های نجات غریق آموزش دیده بودم و با فراگیری فنون نجات غریق همیشه سعی کرده‌ام که در این زمینه به مردم کمک کنم. سرهنگ اصلانی، فرمانده انتظامی شهرستان کرج نیز با تایید این خبر گفت: سرباز وظیفه‌شناس به‌دنبال اقدام فداکارانه خود مورد تقدیر قرار گرفت و زن جوان نیز به زندگی عادی خود بازگشت.

کد خبر 114711

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز