گروه سیاسی: 249 نماینده مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار روز چهارشنبه کارگزاران و مسئولان نظام با ایشان قدردانی کردند

در این بیانیه آمده است: در روزهای ماه مبارک رمضان که ماه رحمت و ضیافت الهی برای تقرب همه دل‌های مومن و مسلمان است، یکبار دیگر رهنمودهای مقام معظم رهبری به‌عنوان محور و جلوه گاه وحدت همه آحاد جامعه و مسئولان نوعی بیدارباشی برای همگان بود که با درک شرایط حساس کنونی قول و فعل خود را یکسره در جهت وحدت امت اسلامی به کار بندند.

مجلس شورای اسلامی تبیین رهبر معظم انقلاب از جوهره اصلی منازعه استکبار آمریکا و صهیونیسم با انقلاب اسلامی و منافع ملت را بسیار دقیق و آراسته و روشن می‌داند که مثل همیشه زنگارهای فریبنده دشمنان را از صحنه سیاست زدود که یکسره دنبال فشار و تهدید هستند؛ اما آهنگ دروغین مذاکره را برای بهبود وجهه بین‌المللی خود سر می‌دهند.

جمله کوتاه و پرمغز ایشان در بحث تهدید، راهگشای نسبت انقلاب اسلامی و استکبار در طول سال‌های گذشته راه اصلی انقلاب را نشان داد که ما اهل مذاکره هستیم اما نه با آمریکا. ملت این ندای استوار را مبتنی بر حکمت و عزت می‌داند و با تبعیت از این اندیشه عمیق دشمنان استکباری را به ستوه خواهد آورد.

در ادامه این بیانیه آمده است: نمایندگان مجلس منظومه پرارزش رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را در مقابله با دشمنان که در وحدت و همدلی قوا و همفکری آنان در یافتن راه‌های توسعه کشور و تبدیل تحریم‌های زورگویانه آنان به فرصت استقلال اقتصادی است ارج می‌نهد و همه عناصر صدیق انقلاب را به معاضدت ملی و سیاست جذب حداکثری در میدان سیاست داخلی دعوت می‌کند و از رهبر حکیم انقلاب که با سخنان خود بار دیگر صلابت و روشنگری امام خمینی(ره) را در اذهان متبادر کردند، سپاسگزاری می‌کنیم.

هنر سیاستمداران اسلامی

علاوه بر اینکه جواد جهانگیرزاده نماینده مردم ارومیه سخنرانی میان‌دستور خود را به تفسیر سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران نظام معطوف کرد، علی لاریجانی نیز سخنرانی آغازین خود را با اشاراتی به سخنان رهبر معظم انقلاب شروع کرد و گفت: نمایندگان مجلس بر مبنای اصول و ارزش‌ها، باید به یکدیگر کمک برسانند و آرای کارشناسی خود را به دور از تنازع و اختلاف ابراز کنند تا امور به اصلاح و تکامل برسد.

رئیس مجلس همچنین با اشاره به اختلاف نظرهای طبیعی میان سه‌قوه، افزود: اگرچه ممکن است قوای سه‌گانه کشور با یکدیگر اختلاف نظر داشته باشند اما تمام قوا باید با تبعیت کامل از قانون و داشتن حسن نظر نسبت به یکدیگر، به اعتلای نظام کمک کنند.

وی با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری گفت: دوری از تخریب و توهین، هنر سیاستمداران جامعه اسلامی ماست و پرهیز از حاشیه‌های جزئی باعث رونق اندیشه‌ورزی است؛ چرا که توسعه بدون همگرایی ملی محقق نمی‌گردد.
لاریجانی تصریح کرد: تحلیل حضرت آیت‌الله خامنه‌ای دامت برکاته از صحنه منازعه بین‌المللی پرده از دوگانگی رفتاری آمریکا برداشت.

وی متذکر شد: متأسفانه این دغل‌کاری استکباری آمریکا به نوعی است که آنها را دچار خودشیفتگی دروغین کرده است و تصور کرده‌اند این گنده‌گویی‌ها در مقابل ملت ایران و ملل منطقه نتیجه‌بخش بوده است.

کد خبر 114521

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز