همشهری آنلاین: شرکت خودروسازی ژاپنی مزدا بزرگ ترین فراخوان خودروهای تولیدی خود را آغاز کرد.

Mazda3

خبرگزاری اتریش از دیترویت و وین گزارش داد، بنا به اعلام این کنسرسیوم در سراسر جهان حدود 514 هزار خودرو شخصی (مدل های مزدا 3 و مزدا 5) مشمول این فراخوان شده اند.

دلیل این فراخوان مشکلی است که برای پمپ روغن هیدرولیک این خودروها پیش آمده و ممکن است به از دست رفتن کنترل فرمان منجر شود.

این نقص در مدل های تولید آوریل 2007 و نوامبر 2008 تولید کارخانه های ژاپنی دیده می شود. در مدل مزدا3، خودروهای دیزلی و همچنین بنزینی با این نقص مواجهند، اما مدل مزدا5 فقط مدل بنزینی اش با چنین مشکلی مواجه شده است.

تاکنون فقط سه حادثه به خاطر این نقص در آمریکا رخ داده که بنا به اعلام مزدا آسیبی به شخصی وارد نکرده است.

Mazda Recall

بنا به گفته سخنگوی مطبوعاتی مزدا در آلمان این نقص موجب ایجاد "مشکل ایمنی" نمی شود و قطعات دارای مشکل "در قالب سرویس" تعویض می شوند.

پس از اینکه این شرکت روز چهارشنبه فراخوان 215 هزار خودرو خود را در آمریکا اعلام کرد، این اقدام خود را در بازارهای مهم صادراتی اروپایی و آسیایی نیز تکرار کرد.

پس از فراخوان میلیونی تویوتا در پایان سال گذشته میلادی به خاطر نقص فنی خودروهایش، خودروسازان ژاپنی زیر ذره بین قرار گرفته اند. تویوتا به خاطر مشکلاتی که در پدال گاز خودروهایش وجود داشت، در سراسر جهان بیش از 10 میلیون خودرو را به تعمیرگاه فراخواند.

مقامات ایمنی حمل و نقل در آمریکا تویوتا را متهم کرده اند که دیرهنگام به این نقص واکنش نشان داده و به همین خاطر جریمه 16.4 میلیون دلاری برای این شرکت در نظر گرفتند.

بر اساس تحقیق انجام گرفته به درخواست دولت آمریکا که هفته گذشته منتشر شد، در اغلب موارد بی دقتی حین رانندگی علت حوادث رخ داده برای خودروهای تویوتا بوده که به همین خاطر این شرکت از برخی اتهامات تبرئه شده است.

کد خبر 114273
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز