همشهری آنلاین: شرکت خودروسازی تویوتا پس از فراخوان میلیون‌ها خودرو تولیدی‌اش که به شدت به وجهه این شرکت صدمه زد، روز سه‌شنبه اعلام کرد ابتکاری را برای بهبود کیفیت محصولات خود پیش گرفته است.

خبرگزاری آلمان گزارش داد، آکیو تویودا (Akio Toyoda)، رییس تویوتا در نخستین جلسه گروه ویژه کیفیت کنترل جهانی در مقر این شرکت در تویوتا سیتی در غرب توکیو گفت: "ما می‌خواهیم دوباره همه روندهای کیفیت را کنترل کنیم." کمیته کیفیت 50 عضو از سراسر جهان دارد.

رییس بزرگ‌ترین شرکت خودروسازی جهان گفت: "ما می‌خواهیم دوباره اعتماد مشتریان خود را جلب کنیم."

تویوتا مجبور به فراخوان بیش از هشت میلیون خودرو تولیدی خود به منظور رفع مشکل پدال گاز و زیرپایی‌های‌شان شد که به طور ناخواسته موجب افزایش سرعت می‌شدند. سه چهارم این خودروها در ایالات متحده فروخته شده بودند.

در همین حال، این شرکت مجبور به فراخوان حدود نیم میلیون از خودروهای پرفروش دوگانه‌سوز پریوس به خاطر مشکل در ترمزشان شد.

مقامات آمریکایی مشغول تحقیق درباره 52 مورد مرگ مرتبط با نقص فنی خودروهای این شرکت هستند، اما تاکنون مسوولیت تویوتا فقط در موارد اندکی اثبات شده است.

کد خبر 103981

برچسب‌ها