چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

گروه حوادث: مرد جوان زمانی که مشغول تحقیق درباره دختر مورد علاقه‌اش بود، پی به رازی برد که مدت‌ها دختر جوان را آزار می‌داد

ineternet

این مرد وقتی از مزاحمت‌های اینترنتی نامزد سابق دختر با خبر شد، پلیس را در جریان گذاشت و به این ترتیب به کابوس‌‌های شبانه او پایان داد. مدتی قبل یک متخصص کامپیوتر به نام بابک، به یکی از شاگردانش در یکی از شهرستان‌های استان مرکزی علاقه‌مند شد و این علاقه تا آنجا پیش رفت که آنها تصمیم گرفتند با هم ازدواج کنند.

بابک قبل از اینکه با دختر مورد علاقه‌اش بر سر سفره عقد بنشیند، تصمیم گرفت درباره او تحقیق کند و به همین دلیل با تخصصی که داشت، رمز ای‌میل‌ دختر جوان را به دست آورد و تحقیقات خود را شروع کرد. او هنگامی که ای‌میل‌های دختر جوان را چک می‌کرد متوجه ماجرای عجیبی شد.

بابک فهمید که مرد ناشناسی هر روز برای دختر مورد علاقه‌اش ای‌میل‌های تهدید‌آمیز می‌فرستد و در این ای‌میل‌ها او را تهدید می‌کند که اگر مبلغ هنگفتی به وی پرداخت نکند، آبرویش را خواهد برد. مرد جوان وقتی پی به راز دختر مورد علاقه‌اش برد، از او خواست از مرد اخاذ شکایت کند و اینگونه بود که هر دوی آنها اواخر تیرماه امسال به اداره آگاهی رفتند تا از مزاحم اینترنتی شکایت کنند.

اخاذی نامزد سابق

دختر جوان که در همه این مدت راز ای‌میل‌های تهدید آمیز را مخفی نگه داشته بود وقتی روبه‌روی افسر پرونده قرار گرفت، گفت: چند سال قبل، با مرد جوانی به نام ایمان آشنا شدم و او حتی به خواستگاری‌ام هم آمد. در زمانی که من و ایمان نامزد بودیم، با هم به پارک و کافی‌شاپ می‌رفتیم تا درباره زندگی‌ آینده‌مان حرف بزنیم اما در جریان این ملاقات‌ها بود که فهمیدم ایمان با مرد رویاهایم تفاوت زیادی دارد و نمی‌تواند مرا خوشبخت کند.

وی ادامه داد: مدتی که گذشت، اختلافات زیادی بین من و نامزدم پیش آمد و همین اختلافات باعث شد که نامزدی ما به هم بخورد. از آن زمان به بعد تصمیم گرفتم برای همیشه ایمان را فراموش کنم تا اینکه بعد از مدتی با بابک آشنا شدم. او مرد خوبی به‌نظر می‌رسید و وقتی به من اظهار علاقه‌ کرد، احساس کردم که در کنار او می‌توانم خوشبخت شوم، غافل از اینکه نامزد قبلی‌ام نقشه شومی برای اخاذی از من طرح کرده بود.

دختر جوان افزود: با اینکه من نامزد قبلی‌ام را فراموش کرده بودم اما ای‌میل‌های تهدید آمیز او شروع شد.ایمان عکس‌هایی را که از چهره من داشت، روی عکس‌های مستهجن مونتاژ کرده بود و مرا تهدید می‌کرد اگر تن به خواسته‌هایش ندهم، این عکس‌ها را در اینترنت پخش خواهد کرد. او از من می‌خواست علاوه بر پرداخت پول به او، به ارتباطم با بابک خاتمه دهم و من که می‌ترسیدم از ماجرای تهدیدهای او با کسی حرفی بزنم، تصمیم گرفتم آن را مثل یک راز مخفی کنم.

این اواخر ای‌میل‌های تهدید آمیز ایمان بیشتر از قبل شده بود تا جایی که احساس کردم او قصد دارد تهدیدش را عملی کند. این مسئله حسابی مرا آزار می‌داد اما جرات نداشتم درباره آن چیزی به بابک یا خانواده‌ام بگویم، چون احساس می‌کردم کسی حرف‌هایم را باور نمی‌کند. اما یک روز بابک از جریان ای‌میل‌ها باخبر شد و از من خواست با مراجعه به اداره پلیس از نامزد قبلی‌ام شکایت کنم.

شروع تحقیقات

سرهنگ احمدی، رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی، با بیان این خبر گفت: بعد از شکایت دختر جوان، تیمی‌ از کارآگاهان مبارزه با جرایم اینترنتی پلیس آگاهی، برای دستگیری مرد مزاحم وارد عمل شدند اما شاکی هیچ آدرس و نشانی از متهم نداشت.
وی ادامه داد: درحالی‌که ای‌میل‌های تهدید‌آمیز ادامه داشت، ماموران با تحقیقات تخصصی توانستند محل زندگی متهم را شناسایی و او را در یک عملیات ضربتی دستگیر کنند.

سرهنگ احمدی افزود: گرچه متهم قبل از ورود پلیس به مخفیگاهش، همه عکس‌های مونتاژ شده دختر جوان را پاک کرده بود اما ماموران توانستند این عکس‌ها را بازیابی کنند و با به دست آمدن عکس‌ها، ایمان که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به ایجاد مزاحمت و تهدید اینترنتی دختر جوان اعتراف کرد.

به گفته رئیس پلیس آگاهی استان مرکزی، بعد از اعترافات متهم برای او قرار قانونی صادر شد و پرونده در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

کد خبر 114239

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز