همشهری آنلاین : نتایج آزمون‌های فراگیر دانشگاه پیام‌نور، کارشناسی ارشد و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور هفته آینده اعلام می‌شود

آزمون

‌دکتر ابراهیم خدایی معاون سازمان سنجش در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: نتایج نهایی آزمون دوره‌های مختلف فراگیر دانشگاه پیام نور روز یکشنبه 31 مردادماه اعلام می‌شود.

وی در خصوص ظرفیت پذیرش این دوره‌ها، اظهارکرد: در دوره کارشناسی ارشد دو هزار و500 نفر، کارشناسی 60 هزار نفر و نهایتا در دوره کارشناسی ناپیوسته هفت هزار و700 نفر پذیرفته شده‌اند.

به گفته وی نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد نیز در اواخر هفته آینده اعلام می‌شود.

خدایی با بیان اینکه 767 هزار و354 داوطلب در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند، اظهارکرد: از این تعداد380 هزار و 125 داوطلب زن متقاضی شرکت در آزمون کارشناسی ارشد بوده‌اند.

وی با اشاره به 66 کد رشته شناور در آزمون کارشناسی ارشد، گفت: 63 هزار و 195 نفر علاقمندی خود را برای شرکت در رشته دوم اعلام کرده بودند.

معاون سازمان سنجش با بیان اینکه در آزمون کارشناسی ارشد 213 هزار و 69 نفر مجاز به انتخاب رشته شدند، اظهار کرد: حدود 34 درصد حاضرین مجاز به انتخاب رشته بودند و 8 هزار و 951 نفر در دو کد رشته امتحانی مجاز به انتخاب رشته شدند که در نهایت نتایج نهایی این آزمون اواخر هفته آینده اعلام و پذیرفته شدگان باید بنا بر اطلاعیه سازمان سنجش براساس زمان اعلامی برای ثبت‌نام به دانشگاه یا موسسه مورد پذیرش مراجعه کنند.

خدایی در ادامه به اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ناپیوسته دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در هفته آینده اشاره کرد و افزود: پس از اعلام نتایج اولیه آزمون، فرصتی برای مهلت انتخاب رشته داوطلبان مجاز تعیین می‌شود.

وی در خصوص ظرفیت پذیرش این دوره، اظهارکرد: هنوز ظرفیت دقیق پذیرش مشخص نشده است و همچنان در حال دریافت ظرفیت دانشگاه‌ها هستیم.

معاون سازمان سنجش با اشاره به اینکه آزمون کاردانی به کارشناسی هفتم مرداد ماه با رقابت 389 هزار و 587 داوطلب در71 کد رشته امتحانی برگزار شد، تصریح کرد: از این تعداد 173 هزار و 394 داوطلب زن و 216 هزار و 193 داوطلب مرد در آزمون شرکت کردند.

 

کد خبر 114216

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز