گروه حوادث: با شروع طرح برخورد با حاملان سلاح سرد که صبح دیروز از سوی پلیس تهران کلید خورد، 200 نفر از حاملان انواع سلاح سرد دستگیر شدند

سلاح سرد

رئیس پلیس تهران روز گذشته با بیان این خبر در جمع خبرنگاران گفت: طرح برخورد با حاملان سلاح سرد به درخواست مردم و زمانی طرح‌ریزی شد که تحقیقات صورت گرفته توسط 2 دانشگاه معتبر تهران مشخص کرد 93درصد مردم خواستار برخورد با حاملان چاقوهای نامتعارف هستند.

وی افزود: به‌دنبال هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه قضایی، ساعت 8 صبح دیروز این طرح برای نخستین‌بار در تهران شروع شد و در 5 ساعت اولیه شروع طرح، تیم‌های پلیس توانستند 200 نفر را که اقدام به حمل چاقوی نامتعارف از جمله قمه و شمشیر می‌کردند، در نقاط مختلف پایتخت دستگیر کنند. سردار ساجدی‌نیا با اشاره به اینکه اکثر افراد دستگیر شده از سوی پلیس، مجرمان سابقه‌دار هستند، ادامه داد: با توجه به سابقه‌ افراد دستگیر شده، دستگاه قضایی با آنها برخورد خواهد کرد و این اتهامات در شناسنامه این افراد درج می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح برخورد با حاملان سلاح‌های سرد به‌صورت ایست و بازرسی‌های ثابت و سیار انجام شد و بیشتر افرادی که در این طرح دستگیر شدند، در بازرسی‌های سیار به دام پلیس افتادند. رئیس پلیس تهران از نبود قانون مناسب درخصوص تولید‌کنندگان و فروشندگان چاقوهای نامتعارف، انتقاد کرد و یادآورد شد: متأسفانه برای برخورد با تولید‌کنندگان و فروشندگان چاقوهای نامتعارف قانون خاصی نداریم که امیدواریم با تصویب لایحه برخورد با فروشندگان، تولید‌کنندگان و حاملان سلاح‌های سرد با این افراد برخورد شود.

به گفته سردار ساجدی‌نیا، در بین دستگیرشدگان چند نفر از مجرمان فراری نیز دیده می‌شوند که از این افراد تعدادی خودرو و موتورسیکلت مسروقه کشف و ضبط شد.

کد خبر 113867

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز