سه‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۵ - ۱۵:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی حماسه پرشکوه 24 آذر و حضور افتخار آمیز ملت غیور ایران اسلامی در انتخابات پیام مهمی صادر کردند.

به گزارش سایت رسمی مقام معظم رهبری، ایشان در این پیام ضمن تشکر از ملت بزرگ ایران تصریح کردند: روز بیست‌وچهارم آذر یکبار دیگر معنی مردمسالاری دینی را به دیرباوران و بداندیشان فهمانید و حضور پرشور و متراکم قشرهای عظیم مردم در پای صندوقهای رأی، صحنه نمایش اقتدار و خودباوری و حضور هشیارانه ملّت ایران شد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند قادر متعال را سپاس میگویم که ملّت ایران را در آزمون بزرگ دیگری سرافراز کرد و کشوری را که به پرچمداری اسلام مفتخر است عظمت و ابهتی دوباره بخشید. روز بیست‌وچهارم آذر یکبار دیگر معنی مردمسالاری دینی را به دیرباوران و بداندیشان فهمانید و حضور پرشور و متراکم قشرهای عظیم مردم در پای صندوق‌های رأی، صحنه نمایش اقتدار و خودباوری و حضور هشیارانه ملّت ایران شد. نه شرایط جوّی نامساعد روز انتخابات و نه فضای جنگ روانی دشمنان که از هفته‌ها پیش از آن با ابزارها و شیوه‌های گوناگون برای سرد کردن دل‌ها آرایش داده شده بود هیچ‌یک نتوانست در عزم ملّی خلل وارد سازد. اراده الهی بر بیـداری مردم، کید بدخواهان را مغلوب ساخت و برگ دیگری بر دفتر زرین این ملّت مؤمن و انقلابی افزوده شد. رفتار متین و خردمندانه مردم و تعهّد و صداقت مسئولانِ دست‌اندرکار موجب شد که این بار نیز،‌ مردم‌سالاری دینی از نصاب سالمترین دموکراسی‌های جهان سالم‌تر و مشارکت مردم از بالاترین نصاب دموکراسی‌های غربی بیشتر باشد.

جهت‌گیری آراء که نشانه دلبستگی به مبانی انقلاب است و افزایش حضور مردم که سند حضور پرانگیزه آنان در صحنه‌های اساسی است،‌ به همه دوستان و دشمنان ملّت ایران در سراسر جهان،‌ پیامی رسا و روشن داد. این پیام پاسخ شفافی به همه‌ی تردیدافکنی‌ها و وسوسه‌ها است. این پیام آن است که ملّت ایران، زنده و پرنشاط و پر امید، هدف‌های بلند خود را همچنان پی میگیرد و میدان‌ها را پی‌درپی درمی‌نوردد، این ملّت تا دستیابی به حقوق‌حقه خود از پای نمی‌نشیند و پیوند خود را با نظام اسلامی که هدف آن عدالت و عزّت و اقتدار ملّی است،‌ روزبروز مستحکم‌تر میسازد.

اینجانب جبهه سپاس در برابر خدای عزیز و حکیم بر خاک می‌سایم و با همه وجود از ملّت بزرگ ایران تشکر می‌کنم. لازم می‌دانم از همه کسان و دستگاههایی که در این آزمون بزرگ نقش آفریدند سپاسگزاری کنم، از علمای اعلام و مراجع عظام، از دانشمندان و نخبگان حوزه و دانشگاه، از فعالان سیاسی و اجتماعی، از دستگاه‌های مسئول برگزاری و نظارت بویژه از شورای نگهبان و وزارت کشور و مبعوثان مجلس شورای اسلامی، از رسانه ملی که نقشی هنرمندانه و متعهدانه ایفاء کرد، از نیروهای انتظامی و بسیج که امنیت حوزه‌های رأی را عهده‌دار بودند، و از همه کسانی که با نامزدی یا حمایت از نامزدها بر شور و گرمی انتخابات افزودند.

از خداوند متعال میخواهم که منتخبان ملّت را بر مسئولیت‌پذیری و سپاسِ اعتمـاد مردم و عمـل مخلصانه و بی‌منّت موفـق فـرماید و روزبروز بر عزّت ملّت ایران بیفزاید،‌ و سلامی از اعماق دل بر حضرت بقیه‌الله ارواحنافداه که پیروزی ملّت ایران مایه شادی قلب مبارک اوست.

والسلام علی عباد الله الصالحین
سیّدعلی خامنه‌ای
28/آذر/1385

کد خبر 11381

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز