همشهری آنلاین: اداره آمار اقتصادی بانک مرکزی،‌ در گزارش هفتگی خود ( هفته منتهی به 15 مرداد)،‌ متوسط قیمت خرده فروشی برخی مواد خوراکی در تهران را اعلام کرد.

لبنیات

به گزارش واحد مرکزی خبر براساس این اطلاعات در گروه لبنیات و تخم مرغ؛ قیمت تمام اقلام لبنیات نسبت به هفته قبل از آن ثابت بود و بهای تخم مرغ 14 درصد افزایش داشت.

در گروه برنج و حبوب نیز در این هفته قیمت برنج وارداتی غیرتایلندی معادل یک دهم درصد، برنج داخله درجه یک پنج دهم درصد و برنج داخله درجه دو یک درصد در مقایسه با هفته قبل از آن افزایش یافت.

در گروه حبوب بهای لوبیا چیتی شش دهم درصد و لوبیا سفید یک دهم درصد افزایش ولی قیمت لوبیا قرمز دو دهم درصد کاهش داشت. بهای سایر اقلام این گروه ثابت بود.

در گروه میوه ها و سبزی های تازه،‌ قیمت سیب زرد چهار دهم درصد، سیب گلاب دو و چهار دهم درصد، آلو یک و هفت دهم درصد و گیلاس یک و شش دهم درصد افزایش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین دو و دو دهم تا 20 و یک دهم درصد کاهش داشت.

در گروه سبزی‌های تازه نیز قیمت سبزی‌های برگی ثابت بود و بهای خیار معادل دو و سه دهم درصد و گوجه فرنگی 4 و سه دهم درصد افزایش و قیمت سایر اقلام این گروه بین هفت دهم درصد تا 9 و نیم درصد کاهش داشت.

در گروه گوشت قرمز و گوشت مرغ نیز، قیمت گوشت گوسفند دو و یک دهم درصد افزایش و قیمت گوشت تازه گاو و گوساله شش دهم درصد و گوشت مرغ دو و هشت دهم درصد کاهش یافت.

متوسط قیمت گوشت گوسفند با استخوان در سطح شهر،‌ هرکیلو گرم از 164750 ریال در هفته قبل از آن به 168240 ریال رسید.

همچنین متوسط قیمت گوشت گاو و گوساله بی استخوان نیز هر کیلو گرم از 108260 ریال در هفته قبل از آن به 107650 ریال کاهش یافت.

متوسط قیمت مرغ نیز از 34510 ریال در هفته گذشته به 33550 ریال کاهش یافت.

در گروه قند، شکر، چای و روغن نباتی نیز، قیمت چای خارجی چهار دهم درصد افزایش و قیمت شکر و روغن نباتی مایع هر یک دو دهم درصد کاهش داشت، بهای قند و روغن نباتی جامد نیز ثابت بود.

متوسط قیمت شکر در هر کیلو گرم 11040 ریال به 11020 کاهش یافت و متوسط قیمت قند نیز بدون تغییر 13520ریال ماند.

متوسط قیمت روغن نباتی جامد ( حلب پنج کیلو گرمی)80860 ریال یود که در مقایسه با هفته قبل از آن تغییری نداشت و روغن نباتی مایع هر لیتر از 17310 ریال در هفته قبل به 17280 ریال رسید.

کد خبر 113583

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز