گروه اجتماعی: خبرنگاران وکلای مردم‌اند اما در کشور ما بسیاری این وکالت را در عمل قبول ندارند.

روز خبرنگار مراسم

علی‌اصغر محکی، مدیر مسئول و سردبیر روزنامه‌ همشهری، در این‌باره گفت: خبرنگاران راستین، وکلای مردم هستند و باید برای احقاق حقوق مردم تلاش کنند اما متأسفانه در کشور ما برخی گروه‌ها این نقش خبرنگاران را قبول ندارند و مشکلاتی برای خبرنگاران پیش می‌آورند.در چنین شرایطی، قوه قضاییه حامی بزرگ روزنامه‌نگاران است.

او در جشنی که به مناسبت روز خبرنگار از سوی مؤسسه همشهری برگزار شده ‌بود با اشاره به اینکه سردبیران مطبوعات گاهی ناچارند نقش فیلتر را بازی کنند، افزود: این فیلترکردن عموما برای جلوگیری از بروز پدیده مرگ زودرس در مطبوعات انجام می‌شود.

فریدون صدیقی، مدرس رشته روزنامه‌نگاری و روزنامه نگار قدیمی، با شرکت در این مراسم ضمن تأکید بر سختی‌های حرفه روزنامه‌نگاری گفت: دشواری‌های حرفه روزنامه‌نگاری در ازای رفاهی که ممکن است انتظار داشته باشید بسیار زیاد است.

این شغل از دسته مشاغلی است که نمی‌توان به امید دستیابی به شرایط مالی مساعد به آن پرداخت.

مراسم روز خبرنگار، صبح دیروز در محل پردیس سینمایی ملت از سوی مؤسسه همشهری برگزار شد و اعضای تحریریه مؤسسه در آن شرکت کردند. در این مراسم علاوه بر زنده‌داشت یاد شهید محمد کربلایی و تقدیر از خانواده این شهید ، از افراد برگزیده به انتخاب تحریریه روزنامه همشهری، مجلات، ضمائم و همشهری محله نیز تقدیر شد. همچنین از پیشکسوتان روزنامه تجلیل شد

کد خبر 113580

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز