سه‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شهردار منطقه 12 با اشاره به اهمیت انتقال برخی از مشاغل خطرساز در بازار تهران گفت: در حال گرفتن رای از مراجع ذیصلاح برای خروج صنف طلاساز از بازار هستیم

بازار

به گزارش ایسنا، نادر کرمی در سیصد و دومین جلسه شورای شهر تهران حاضر شد و گزارشی از ایمنی بازار تهران و بازسازی آن ارائه کرد.

 وی با بیان اینکه در ابتدای سال جاری تاکنون 97 آتش‌سوزی در بازار تهران رخ داده است، افزود: تمام مشکلات موجود در بازار به دلیل قدیمی بودن این نقطه از تهران و فرسودگی منازل آن است و این مشکلات به صورت منحصر به فرد در بازار تهران وجود دارد.

 وی با اشاره به اینکه ورودی‌های بازار در شان و مقام این محدوده نیست، یادآور شد: این ورودی‌ها به خوبی کنترل نمی‌شوند و از سوی افرادی که مسئول کنترل کردن درهای ورودی بازار هستند، شیطنت‌های زیادی صورت می پذیرد.

 وی با اشاره به برخی اقدامات ترافیکی صورت گرفته در محدوده بازار، خاطرنشان کرد: متاسفانه میله‌های بلندی در ورودی‌های بازار وجود دارد که در شان محدوده تاریخی نظیر بازار نیست، به همین دلیل درهای جدیدی برای این محدوده پیش‌بینی شده و به زودی یکی از آنها به صورت آزمایشی نصب می‌شود.

 به گفته شهردار منطقه 12، ساماندهی چرخ‌های دستی بازار و پیک موتوری‌ها، ساماندهی تخلیه و بارگیری وانت بارها ، مطالعه و طراحی اسامی معابر و راهنماهای مسیر از دیگر اقدامات صورت گرفته برای محدوده بازار است.

 وی همچنین از اجرای مسیر دوچرخه سواری در شمال محدوده بازار خبر داد و یادآور شد: یک‌هزار دستگاه دوچرخه صرف مدت یک ماه آینده از خیابان «امام خمینی (ره)» به سمت بازار در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد تا تعداد موتورسیکلت‌ سواران بازار کاهش یابد.

کرمی در ادامه به راه‌اندازی «تراموا» در بازار تهران خبر داد و تصریح کرد: در این مسیر دو کیلومتری واگن‌های تفریحی قرار می‌گیرد که قابلیت جابجایی بارهای کوچک و کم وزن را هم خواهد داشت.

 وی عنوان کرد: اقداماتی برای دفع خطر از املاک خطرناک که در آنها اقدام به مصرف مواد مخدر و یا حضور کارتن‌خواب‌های خطرناک می‌شود، صورت گرفته که پس از صدور رای، تخلیه و تغییر شکل در مورد این املاک صورت می‌گیرد، همچنین برخی از این املاک محل عرضه مواد پلاستیکی، شیمیایی و سایر مشاغل مزاحم شده است که زمینه آتش‌سوزی‌های زیادی را فراهم می‌کند.

 شهردار منطقه 12 خاطرنشان کرد: شناسایی و صدور اخطاریه جهت اصنافی که کالاهای اشتعالزا دارند و حفر چاه‌های جذبی جهت ساماندهی و دفع آب‌های سطحی محدوده بازار از دیگر اقداماتی است که برای ساماندهی بازار این منطقه و فاضلاب آن انجام داده‌ایم.

 وی با تاکید بر اهمیت جابجایی برخی از مشاغل از محدوده بازار، بیان کرد: در حال گرفتن رای برای تعطیلی طلاسازان بازار هستیم، چرا که به دلیل عدم رعایت موارد ایمنی زمینه بروز خطر و آتش‌سوزی در بازار را فراهم کرده‌اند.

 کرمی با اشاره به وقوع 97 آتش‌سوزی در محدوده بازار تهران در سال جاری، گفت:‌ استقرار ایستگاه شماره «97» آتش‌نشانی با بهره‌گیری از خودروهای مناسب، متناسب با نیاز بازار در دست اقدام است.

 وی با اشاره به ارتباط کم بازاریان با مدیریت شهری در سال‌های گذشته، اضافه کرد: دیوار بی‌اعتمادی در این رابطه سایه افکنده و اگر چه در دوره شهردار سابق تهران اقداماتی در این رابطه انجام شده، اما در دوره جدید نگاه‌های همه جانبه‌ای نسبت به محدوده بازار به وجود آمده است و این فضای بی اعتمادی تعدیل شده است.

 شهردار منطقه 12 ادامه داد: بازار تهران با 110 هکتار وسعت، 53 هزار فعالیت را در خود جای داده و 400 هزار نفر به طور مستقیم درگیر بازار تهران هستند.

 مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در ادامه ارائه گزارش شهردار منطقه 12 در مورد شرایط ایمنی بازار تهران، خاطرنشان کرد: بازار تهران سال‌هاست که شرایط نامساعدی دارد و نمی توان در مورد برخی از فضاهای آن کاری کرد و به همین دلیل شرایط فعلی انواع کولرهای گازی و برقی و سیم‌ها و کابلی، نمای ظاهری ساختمان‌های آن نگران کننده است، اما در بخش‌های جدیدتر شهر نظیر «اکباتان» این کولرها از نمای ساختمان بیرون زده و سیم‌ها و کابل‌ها در شرایط بسیار نامناسبی قرار دارد و یا ساختمان «سامان» در بلوار کشاورز که کولرهای گازیش در نمای بیرونی ساختمان کاملا مشهود است.

 رئیس شورای شهر تهران همچنین به روند ساخت پیاده‌روها و به هم ریختن آنها برای کار گذاشتن تاسیسات شهری اشاره و اظهار کرد: پس از احداث و نوسازی تاسیسات شهری، پیاده‌روها زشت و خراب می‌شوند و زیبا سازی صورت گرفته توسط شهرداری به هم می ریزد.

 وی در عین حال تصریح کرد: شهرداری در برخی از مسیرهای ساخت پیاده رو «خشکه چینی» را رعایت نمی‌کند.

کد خبر 113566
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز