یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۷
۰ نفر

کنفرانس مطبوعاتی قطبی نکته تازه‌ای نداشت. او یک بار دیگر سعی کرد از برنامه‌ریزی‌اش برای تیم ملی، اردوی اتریش و فهرست بازیکنانش دفاع کند.

قطبی

به‌نظر می‌رسد سیکل حملات منتقدان و پاسخ‌های قطبی تا جام ملت‌های آسیا بارها تکرار شود و در نهایت نتایج تیم ملی است که نشان خواهد داد حق با چه کسی بوده است. البته قطبی نگاه متفاوتی به ماجرا دارد؛ «وقتی می‌بینم جدالی بین صداقت و دروغ وجود دارد سعی می‌کنم در آن وارد شوم.

هم‌اکنون فکر می‌کنم اطراف تیم ملی چنین جنگی در گرفته و این جنگ برای من جذاب است و تا آخر در این جنگ می‌مانم.» این گزارش، روایت قطبی است از آنچه تاکنون اتفاق افتاده و آنچه در آینده اتفاق خواهد افتاد:

برنامه تیم ملی

پس از قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا برنامه‌ریزی خود را آغاز کرده و سعی کردیم با درنظر گرفتن روزهای فیفا و رقابت‌های لیگ، تیمی بسازیم که بتواند به هدفش که همان قهرمانی در آسیاست، برسد. 4 ماه پیش برنامه‌مان در کمیته فنی بررسی شد و تمامی باشگاه‌ها هم این تقویم را در اختیار گرفتند. 12 روز پیش از شروع لیگ، اردویی را در اتریش برگزار کردیم که در مدت حضورمان در آنجا 14 جلسه تمرین و 3 بازی دوستانه برگزار کردیم.

به‌خاطر حضور در غرب آسیا از 2 روز فیفا گذشتیم. 28 آگوست پس از 2 جلسه تمرین راهی چین خواهیم شد و سوم سپتامبر با این تیم بازی خواهیم کرد. یک روز بعد به کره‌جنوبی سفر خواهیم کرد و هفتم سپتامبر با این تیم بازی خواهیم داشت. سپس
26 سپتامبر در تورنمنت غرب آسیا شرکت خواهیم کرد. برای 17 نوامبر هم که آخرین روز فیفاست، کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال تلاش دارد که تیم بسیار مطرحی را به ایران بیاورد.

24 دسامبر و 17 روز قبل از جام ملت‌ها اردوی تیم ملی دوباره تشکیل خواهد شد. در این مدت 4 بازی دوستانه پشت درهای بسته انجام خواهیم داد. هفتم ژانویه و 4 روز قبل از شروع جام ملت‌های آسیا به دوحه می‌رویم و امیدوارم که بتوانیم 24 ژانویه در دیدار نهایی جام ملت‌ها حاضر شویم و رؤیای ایرانی‌ها را پس از 35 سال تعبیر کنیم.

دعوت از نکونام

در میان بازیکنانی که به اردوی تیم ملی برای بازی با ارمنستان دعوت شده‌اند، 3 بازیکن مصدوم داریم که میلاد میداوودی دستش شکسته، خلعتبری دچار مصدومیت است و مهرداد اولادی هم کار خروجش حل نشده است. صددرصد 2 بازیکن از این سه بازیکن را در اختیار نخواهیم داشت و وضعیت یکی دیگر از این بازیکنان 50 - 50 است. به همین‌خاطر از جواد نکونام برای حضور در اردوی تیم ملی دعوت کردیم.

اگر می‌خواهیم موفق باشیم باید تیم منظمی داشته باشیم. بازیکنی که به تیم ملی دعوت می‌شود باید سرباز 70 میلیون ایرانی باشد. ممکن است یک بازیکن از لحاظ فنی خوب باشد اما یک بازیکن دیگر به لحاظ هماهنگی و گروهی بتواند شرایط بهتری داشته باشد. ما تلاش‌مان این است که بهترین بازیکنان را به تیم ملی دعوت کنیم. با کمک رسانه‌ها، باشگاه‌ها، مربیان باشگاهی و حمایت آنها در 5 ماه باقیمانده می‌توانیم به آرزوی35 ساله مردم ایران جامه عمل بپوشانیم.

کینه‌ای نیستم

در تاریخ و کارنامه فوتبالم نشان داده‌ام که اهل کینه نیستم اما وظیفه خود می‌دانم که با هر بازیکنی که علیه اعضای کادر فنی یا فدراسیون فوتبال مصاحبه منفی می‌کند برخورد کنم. من باید فضایی بدون حاشیه در تیم ملی بسازم و بازیکنانی را که با مصاحبه‌های خود حاشیه‌سازی می‌کنند، دور از ترکیب نگه دارم.

من هیچ وقت نگفته‌ام که علی کریمی مصدوم بوده است و به این خاطر او را به اردوی تیم ملی دعوت نکرده‌ام. علی کریمی اردوی اتریش را به‌دلیل آسیب‌دیدگی ترک کرد و به همین دلیل هم بازی اول استیل‌آذین را در لیگ دهم از دست داد؛ ضمن آنکه او در بازی دوم استیل‌آذین از نیمه دوم به زمین آمد. من باید بازیکنی را به تیم ملی دعوت کنم که دارای بهترین شرایط باشد.

ما هنوز زمان زیادی داریم و کریمی هم از جمله بازیکنان باتجربه و خوبی است که به فوتبال او همواره علاقه‌مند بوده‌ام. خود من بودم که خواستم او قبل از بازی با تایلند برگردد. باید بگویم که همیشه درهای تیم ملی باز است و بازیکن باید در بهترین شرایط باشد تا به اردوی تیم ملی دعوت شود. اگر احساس کنم علی کریمی می‌تواند به ما کمک کند به تیم ملی فوتبال دعوت خواهد شد؛ کریمی‌یا هر بازیکن دیگری.

کد خبر 113465

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز